Alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Er is een centraal topic voor. 
KadySurkana schreef:ik speel altijd (niet teveel) met me buitenteugel en hou contact met linker teugel.
Johnie schreef:ik krijg nu rijles op school (paardenopleiding) en mijn instructrice zegt dat je continu moet knijpen in je teugels totdat hij nageeft. Hoofd omhoog? Weer knijpen tot hij nageeft. Binnen en buiten teugel. Maar ik lees overal op bokt dat het zo niet hoort en dat je hem dan in de krul trekt.
Johnie schreef:@Saskia Nee vanaf de eerste les op school ging gelijk alles om het ''nageven''. M'n instructrice zei dat we telkens kneepjes moesten geven totdat ze gingen nageven, en dan verder met losse polsen rijden. We zijn niet bij de basis begonnen.
@adnerB Ik vond het ook al vet raar. het lukte me niet om het paard via deze manier te laten ''nageven'' en toen kwam ze bij me staan, gaf ze een ruk aan allebei de teugels en zei ze: Zie je wel? Gewoon sterk zijn in je polsen.

Tigra_ schreef:Nouja dat is echt belachelijk zeg. En dat is dan een paardenopleiding.
Niet voor niets dat er zoveel instructeurs zijn die hetzelfde doorgeven.
Snap niet dat ze het op school op deze manier leren. Daar begint het toch eigenlijk allemaal daar zou het juist goed moeten gaan.
Kun je daar je instructrice niet eens op aanspreken? Of de leiding van school want zo begin je al ontzettend verkeerd vind ik dan.