Paard galopeerd weg over buitenschouder..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannesugar

Paard galopeerd weg over buitenschouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 13:35

Hallo,
Ik ben met mijn paard de galop aan het oefenen, op de rechterhand heeft ze al een goede en verzamelde galop. Maar op de linkerhand valt ze helemaal uit elkaar en reageerd ze ook niet meer op mn been. In de draf loopt ze goed aan de teugel, maar als ik dan ga aangaloperen doet ze haar hoofd ophoog en reageerd ze nergens meer op. Het kan niet aan het zadel liggen, want we zijn vorige week bij de zadeldrukmeter geweest. En het zadel lag helemaal goed. Ze gaat ook 1x per maand naar de accepetuur.(weet niet hoe je dat schrijft)
Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en weet hoe ik het op kan lossen ?

Groeten Sanne

Anoniem

Re: Paard galopeerd weg over buitenschouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:45

Heb je les? Wat zegt je instructeur?

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 13:49

Ja is heb 3x per week les, Die zegt dat ik hem sterker moet maken in de galop. Daar ben ik ook hard mee bezig. Op de andere hand hadden we 1x de slof eraan gedaan. Toen kon ze het gelijk de volgende les zonder slof. Maar deze hand vindt ze heel moeilijk.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:53

Als je paard over de buitenschouder weg galopeerd,
Dan heb jij je buitenteugel niet goed begrensd
Als jij je buitenteugel wel goed bergrensd houd, dan kan je paard ook niet weg gaan galopperen over de buitenschouder,
Slof er af gaan halen, en zelf gaan leren voelen wat je fout doet,
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 20-11-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 14:01

Ik heb de buitenteugel er goed aan, dat zegt mij instructice ook. Maar toch is ze zo lenig dat het haar toch lukt om weg te galloperen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:05

had/heb dit met mijn merrie ook idd buiten teugerl goed begrenzen. ( paard na buiten laten kijken dat de binnen schouder goed vrij is en veel ruimte heeft om al eerste te vertrekken. daarna in de galop goed recht zitten en je gewicht iets meer op je buiten been verplaatsen dat ze om in evenwichte te blijven niet na binnen kan vallen! dat is wat ik ion de galop met mijn merrie doen! en veeel belonen en optijd ontspannen

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:13

Als jij je buitenteugel er aan hebt valt je paard ook niet weg over zijn buitenschouder,
Of je stuurt met te veel stelling naar binnen, je paard gaat nooit uit zich zelf over zijn buitenschouder heen galopperen.
En hoe zit je zelf op je paard ,ga je verkrampt zitten op je paard als je aan moet galopperen,
of trekt je benen op, of laat je teugels te lang worden, dit kunnen allemaal dingen zijn die er in mee kunnen gaan spelen, waarom jou paard over zijn buitenschouder aan gaat galopperen,

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 14:37

Dat doet hij wel, ieder paard is anders. Maar ik weet het andwoord al van o0eefje0o
Dankje o0eefje0o

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:08

Is je paard wel recht ? Mijn merrie vond dit ook heel moeilijk en valt linksom helemaal over de schouder weg. Nu ik ben begonnen met rechtrichten sinds 2 maanden is het een wereld van verschil. Ze dreigt nog steeds weg te vallen, maar ik heb nu de "tools" om haar weer recht op de volte te zetten. Een goede instructeur zou je hierbij moeten kunnen helpen.

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:42

Idd helpt het bij mijne net als bij PinkyPie om goed recht te richten, vergeet de stelling even in/ overgang naar galop maar houd m recht. Stelling komt dan later wel weer. Als die goed rechts is kan die ook niet over buitenschouder weg lopen. Goed dat je veel lest, jullie komen er vast uit!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:47

o0eefje0o schreef:
had/heb dit met mijn merrie ook idd buiten teugerl goed begrenzen. ( paard na buiten laten kijken dat de binnen schouder goed vrij is en veel ruimte heeft om al eerste te vertrekken. daarna in de galop goed recht zitten en je gewicht iets meer op je buiten been verplaatsen dat ze om in evenwichte te blijven niet na binnen kan vallen! dat is wat ik ion de galop met mijn merrie doen! en veeel belonen en optijd ontspannen

Oei, naar buiten laten kijken? Op de buitenkant gaan zitten??
Sorry, maar dit is echt niet de oplossing. Integendeel, het is echt fout!

Laat je instructeur er eens naar kijken. Die kan exact zien wat er gebeurt en je helpen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:04

smeetjoew schreef:
o0eefje0o schreef:

Oei, naar buiten laten kijken? Op de buitenkant gaan zitten??
Sorry, maar dit is echt niet de oplossing. Integendeel, het is echt fout!

Laat je instructeur er eens naar kijken. Die kan exact zien wat er gebeurt en je helpen.

laat ik dit nu eens precies zo moeten doen van mijn instructriesche en laat dan mijn pownie idd goed aanspringen en niet uit de galop vallen in de bochten omdat ze er in vliegt