Hee Hallo,
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Ik hoop dat jullie mijn probleempje serieus nemen en niet alleen maar roepen dat ik les moet nemen, ik ben namelijk dringend op zoek naar een goede instructeur.
Ik rijd sinds kort een 5-jarige pony voor een wat oudere man die bij mij in de buurt woont. Zijn buurmeisje heeft die pony altijd gereden maar doordat zij ging studeren is zij gestopt met deze pony. Nu heb ik het geluk om deze pony te rijden. Hij is opzich keurig doorgereden, hij loopt wel lekker door, hij kan pasjes wijken, je kan lekker schakelen, hij laat 3 mooie gangen zien en het is gewoon een ontzettend leuk beestje. Alleen aan de hoofdhouding is nogal wat aan te merken. Hij ontspant wel alleen hij richt zich niet op. Hij blijft met zijn hoofd in een lange lijn, hij buigt niet af. Ik heb al van alles geprobeerd om de achterhand er meer onder te zetten: cavaletti lopen, ontzettend veel overgangen, schakelen alles heb ik al geprobeerd maar het haalt niets uit. Hij loopt dus op zich wel ontspannen, maar hij loopt veel te lang in zijn nek. Medische problemen zijn uitgesloten. Ik hoop dat iemand tips heeft waardoor ik verder met hem aan de slag kan, want ik zou in de toekomst graag met hem starten en wat bereiken.
Laatst bijgewerkt door Marieke_Juul op 20-11-11 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt