midgie schreef:3.5 is nog heel erg jong , ik zou daar nog niet op willen rijden zeker nu hij nog volop aan het wisselen is en aan het groeien, zet hem eens een halfjaartje lekker op een wei en laat hem tussen zijn oren ook even wat ouder worden deze winter en pak het rijden dan in het voorjaar weer op.
Dat trage heeft ook met jou rij techniek te maken, als je te veel drijft dan komt een paard tegen de druk in zeker een erg jong paard wat nog heel veel moet leren ,het is zijn natuurlijk reactie om tegen die druk in te gaan hoe eerlijk is het dan om een zweep te pakken en hem daar mee vooruit te laten gaan sporen zou ik helemaal niet gebruiken , want die zijn voor de verfijning net zoals het bit, neem ook een andere instructrice want als die jou dit allemaal aan praat bij zo`n jong dier wat de basis niet eens in zich heeft dan zou ik daar geen les van willen krijgen met mijn paard.
Het ligt niet aan zijn energie maar aan jou zelf en het paard geeft jou dus aan dat je te veel wil en vooral te veel doet , neem de tijd een jong kind leer je ook eerste met zijwielen fietsen om balans te krijgen .
Ik ben het hier vol komen mee eens.
Mijn paard is ook een tijdje wat sloom geweest met rijden.
Ik heb toen ook de DA erbij gehad en na vele onderzoeken kon hij gelukkig niets vinden.
Ik ben over gestapt op een andere manier van rijden en nu is het klaar.
Vaak zie je bij mensen dat ze in de beweging van het licht rijden aandrijven.
En vaak is dat het probleem