Op wedstrijd is mijn paard vreselijk gespannen! Voornamelijk in de proef.
Hij is nogal schrikachtig van zichzelf, maar op wedstrijd is het nog een tikkeltje erger. Hij voelt echt als een bommetje en staat bij het opzadelen ook letterlijk te trillen van de spanning
Hij probeert zo goed als hij kan te ontspannen maar dan ziet hij weer wat "engs" en weg de ontspanning, op dat moment loopt hij dwars door me binnenbeen heen. Ik kan die wel aanleggen om 'm terug op de hoefslag te krijgen maar hij schiet er dan alleen maar vandoor omdat hij dan zo heftig reageert.
Gelukkig ben ik zelf nu zover dat ik ontspannen blijf en zacht in mijn hand, de kans dat hij dan het bit pakt is veel minder!
Het is gewoon heel jammer, want het enige commentaar wat ik op coupons vind "Spanning" "Jammer dat je paard zo gespannen is" "Nette proef, jammer van de spanning in het begin" enz enz.
Ik ben nu M1 startgerechtigd, maar met een paard wat nog overal voor opzij springt kan ik niet naar het M1 vind ik zelf

We rijden nu al 2 jaar wedstrijd, dus het is ook niet nieuw. Ook rijden we op veel verschillende terreinen maar het maakt allemaal niet uit.
Thuis is hij ook wel schrikachtig, maar stukken minder, alleen van onverwachte acties (me pa die opeens achter de bosjes vandaag komt ofzo!
)Hij staat gemiddeld zo 10uur per dag buiten, krijgt 2kg brok (subli ponybrok) en op stal constant hooi.
Het lijkt echt alsof hij gewoon die spanning krijgt als hij moet "presteren" want zo snel ik de ring uit ga is hij echt gewoon MOE!
Wie heeft er een oplossing/middel om die spanning op wedstrijd weg te nemen. Iets wat op korte termijn werkt.
haha, ze moesten eens weten.