Ik hoop dat het hier goed staat, want ik heb een probleempje.
Mijn 4 jarige Tinker is nu 3 maanden onder het zadel, vanaf dag 1 gaat het hartstikke super, ze is hartstikke braaf en we hebben nu al heel erg veel lol samen. We rijden alleen maar buiten, dus recreatief. Maar nu heeft ze ook vanaf het begin eigenlijk, dat ze van veel dingen aan de linkerkant 'schrikt' (lees: stapje opzij zetten/schrik-schokje) en dat ze met haar hoofd af en toe naar links loopt. Nu weet ik dus eigenlijk niet of dat door de twee-hersenhelften komt, of, omdat ze in haar linkeroog een klein stukje blauw heeft (maanoog). Nou weet ik dat het niet per sé door de maanoog hoeft te komen, maar kan het ook zijn dat ze met dat oog gewoon iets minder ziet?
Ik heb ook nog een haflinger, als ik samen met een vriendin een buitenrit maak, moet ik altijd aan de linkerkant lopen, omdat, als ik aan de rechterkant loop, ze de haflinger aan de linkerkant heeft (snap je het nog?) en dan loopt ze helemaal 'paniekerig' en scheef.
Of is het toch gewoon een kwestie van rijden??
Ik heb haar toch vanaf dat ze 1 is, maar dit is me verder nog nooit opgevallen.
Binnenkort komt de DA sowieso langs voor inenting, dus die wou ik ook nog even vragen.
Ik hoop dat julie misschien een idee, of suggestie hebben!
Alvast bedankt!