Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
demo_love schreef:Gewoon heel consequent zijn om te beginnen. Zodra hij terugvalt meteen weer aandrijven en been eraf als hij naar voren gaat. Als dit niet genoeg resultaat levert als je een tijdje hiermee bezig bent, dan zou ik er een zweepje bij nemen als verduidelijking.
Als hij niet snel genoeg reageert, kun je ook veel achter elkaar met je hiel porren. Doe dit zo zacht mogelijk, maar ook zo snel mogelijk achter elkaar. Vaak worden ze hier wat rillerig van (vergelijk het maar met iemand die tussen je ribben port). Dit heeft soms na enkele keren al resultaat.
Roos111 schreef:demo_love schreef:Gewoon heel consequent zijn om te beginnen. Zodra hij terugvalt meteen weer aandrijven en been eraf als hij naar voren gaat. Als dit niet genoeg resultaat levert als je een tijdje hiermee bezig bent, dan zou ik er een zweepje bij nemen als verduidelijking.
Als hij niet snel genoeg reageert, kun je ook veel achter elkaar met je hiel porren. Doe dit zo zacht mogelijk, maar ook zo snel mogelijk achter elkaar. Vaak worden ze hier wat rillerig van (vergelijk het maar met iemand die tussen je ribben port). Dit heeft soms na enkele keren al resultaat.
dan zit je om de pas aan te sporen ,, word ze alleen maar ongevoelig van
) Als je vol blijft houden, gaat ze vanzelf een keer inzien dat het geen nut heeft om steeds weer trager te gaan lopen en zal je dus ook steeds minder vaak been hoeven te geven om haar aan de gang te houden.
JessicaD88 schreef:PriscaZ schreef:Volgens mij heb je mijn antwoord duidelijk niet gelezen, want er staat nergens dat ik niets zou doen. Zou er alleen geen sporen voor gebruiken
Wat dan?
moet geven en je krijgt dan alleen een reactie van wat harder stappen dan eis je ook een flink voorwaartse galop op. Urielle schreef:Wat ik nog mis in de bovenstaande reacties is dat de reactie van je paard even intens moet zijn als de hulp die je geeft. Dus als jij echt een schop vanmoet geven en je krijgt dan alleen een reactie van wat harder stappen dan eis je ook een flink voorwaartse galop op.
Op dat moment even niet letten op aanleuning of sturen of wat dan ook, je wil gewoon vooruit.
Dressuurgek schreef:PriscaZ schreef:
Ze bedoeld dat een spoor omdoen niet de oplossing van het probleem is en dat klopt in feite ook want dit beestje heeft blijkbaar een lak aan de hulpen om door te lopen dus een spoor gaat dat verschil niet maken, ja misschien heel even maar daarna is het weer hetzelfde laken en pak dus gewoon consequent zijn en elke stap dat hij langzamer gaat dan jij wil aansporen tot meer reactie.