Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vreedenburgh schreef:Wanneer je een paard achterwaarts wilt laten lopen is het belangrijk om iets verlicht te gaan zitten, als je weer naar voren toe wilt ga je weer diep in het zadel zitten en zal het paard weer naar voren toe gaan.

Binnenkort ga ik even met iemand ernaast doen, maar allemaal wel bedankt
Japeloup schreef:nog een vraagje, hoe galoppeert je paard?
is dat een mooie rollende galop of stijf en houterig?
waar ik benieuwd naar ben of hem niet iets lichamelijks in de weg zit
Japeloup schreef:Gaat ze nu na de behandeling makkelijker achterwaarts? En juist moeilijker voorwaarts?
Zo ja kan het zijn dat ze wel goed kan kantelen in de heup/bekken, maar nog niet de kracht heeft om daar vanuit voorwaarts weg te komen.
Hoe veel passen vraag je achterwaarts?
rindin schreef:Ben je duidelijk genoeg in je hulpen? Zo te lezen ben je nog niet zo lang met het achterwaarts gaan bezig.. Heb je een heel duidelijk verschil tussen de hulpen voor achterwaarts gaan en voorwaarts gaan? Om het verschil extra duidelijk te maken zou ik mijn handen overdreven naar voren doen en been geven net zo lang tot ze voorwaarts gaat (al is het maar een pas, dan belonen). Bij het achterwaarts van voren juist wat tegenhouden zodat ze weet dat de enige kant die ze uit kan achterwaarts is... Duidelijk zijn en consequent (iedere keer hetzelfde, tot ze het snapt)
sannie275 schreef:Japeloup schreef:Gaat ze nu na de behandeling makkelijker achterwaarts? En juist moeilijker voorwaarts?
Zo ja kan het zijn dat ze wel goed kan kantelen in de heup/bekken, maar nog niet de kracht heeft om daar vanuit voorwaarts weg te komen.
Hoe veel passen vraag je achterwaarts?
Eerlijk gezegd deed ik voor de behandeling nooit achterwaarts onder het zadel, maar ernaast gaat ze idd wel makkelijker achterwaarts dan daarvoor. Maar ze gaat zeker niet moeilijker voorwaarts, ze gebruikt nu eigenlijk voor het eerst haar bekkenkanteling dus veel bespiering en kracht heeft ze daar nog niet, dus wss zal het daar dan aan liggen?
Edit; ik denk zo'n 4 passen per keer ongeveer