Paard strekt hals diep in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjo_elise

Paard strekt hals diep in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 22:03

Hallo,

Zoals de titel al aangeeft. Mijn verzorgpaard strekt zijn hals zo ver dat hij bijna met zijn neus de grond raakt. Ik rij altijd met hem op buitenrit. Als ik dan lekker in galop ben strekt hij compleet zijn hals en ben ik bang dat hij ooit een keer flink kan gaan struikelen.
Nu is mijn vraag, zal hij dit doen omdat hem iets dwars zit of om gewoon lekker zijn rug te ontspannen?
Verder doet hij hier niet raar bij. Niet bokken niks.

Groetjes!

marenmar85

Re: Paard strekt hals diep in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:36

het is wel een teken dat hij lekker ontspannen is in zijn rug maar hij mag jou niet meetrekken ( hij moet het op jou aanwijzing doen)
wat je kan doen is als je het niet meer wil.
Je handen hoger neer te zetten en ophoudingen ( en keer goed been) zodat hij meer omhoog komt gaat hij terug trekken vraag je keer streng.

greenway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:45

Hij heeft in ieder geval geen last van zijn rug :-).
Maar het is inderdaad voor jou niet zo prettig als wel een beetje gevaarlijk, want je hebt er niet veel controle meer over. En als hij struikelt...
Net als de vorige reactie, goed voorwaarts rijden, dan komt hij wel weer omhoog, dan weer ophoudingen en veel en snel spelen met je handen en m toch ronder proberen te rijden. Laat m maar tegen je hand aan lopen en daar spelen en vragen.
Doet hij het alleen als je buiten rijd, heb je geen les met hem?

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:07

Misschien je teugels wat strakker houden?? Maar het is idd een teken dat hij ontspant. :P

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 22:08

@Greenway: Nee ik heb geen les met hem. Ik ben dat wel van plan om te gaan doen na de winter. Ik rijd nu eigenlijk altijd buiten aangezien we een pony beleren en de bak nu in 2en is gesplitst.
Ik laat mijn teugels inderdaad altijd even vieren zodat hij wat kan strekken (inderdaad niet handig in galop) Ik zal nu mijn teugels meer er bij houden en lekker voorwaarts rijden! Bedankt!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:11

mijn tinker doet ook zoiets, alleen dus als ik hem de teugel helemaal in stap geef, dan gaat hij met zijn neus over de grond schuren (lees: snor afschuren :') )

idd je handen hoger houden en er misschien een commando aan koppelen zodat hij het als een beloning ziet voor zijn goede gedrag