Een van mijn paarden is op het moment 16 jaartjes. Ik wil hem graag starten in het B springen. Maar sommige zeggen tegen mij dat dat erg onverstandig is.
Het paard is zelf een M springpaard geweest. Mijn vraag is, is dit inderdaad onverstandig of kan het best?
als je paard in goede conditie verkeert, waarom niet? er zijn genoeg 'oudere' paarden die het prima doen in de springsport, zowel recreatief als op hoog niveau ik vind 16 eigenlijk totaal niet oud
Als hij goed in conditie is kan dat zeker hoor, dan kun je hem ook nog wel een keer naar het M rijden. In de GP's lopen nog paarden van 16-17-18 jaar rond, dan kan een parcourtje van een meter zeker geen kwaad voor een paard wat in conditie is.
Als je paard nog goed in conditie is en hij het allemaal lichamelijk aan kan, kan je hem prima gaan starten. Er zijn genoeg paarden die op deze leeftijd nog inderdaad suptop lopen. Misschien kun je een foto plaatsten dan kunnen mensen ook wat makkelijker oordelen..
janouk
Geplaatst: 08-11-11 08:56
Waarom laat je je veearts je paard niet even goed nakijken, soort sportkeuring? En overleg met hem over de plannen. Even goed de voorbenen checken op artrose etc. Dan weet je het zeker. Goed te combineren met de jaarlijkse enting, etc.