- Harvey / tinker (suprise
)- staat in de wei en krijgt daarnaast niks bij gevoerd (geen hooi / droogvoer / enz..)
- ik rijd ong 2-3 (intensief) met hem (2x in de club en 1x buiten)
- hij is helemaal nagekeken door de dierenarts en 1x per jaar komt de paardentandarts
het probleem:
Nou hij is dus té druk! ik krijg hem niet rustig, hij is gevoelig in de mond maar tegelijk is hij redelijk moeilijk terug te brengen van draf naar stap, hij blijft heel lang dribbelen.
dus als ik met teugels op maat aan het stappen ben gaat hij vanzelf dribbelen, ook in draf maakt hij zichzelf helemaal gek door druk te doen. Als ik hem tegenhoud, dan gaat hij op de plaats in hetzelfde tempo door, dus dribbelend met zijn rug helemaal hol
ik ben al aan het proberen hem 'natural' (of western / bitloos) te proberen te rijden, dus met zijn hoofd laag en reagerend op druk tegen de hals. Dit pakt hij al heel goed op alleen het terug rijden met mijn zit daar reageert hij een beetje op maar niet zo veel, dus moet ik mijn teugels toch oppakken omdat hij anders steeds meer versnelt.
misschien weten jullie oefeningen die helpen om het rustiger te krijgen. Tijdens het longeren / grondwerk is hij de kalmste sloomste pony ever..