Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anoukie88 schreef:En hoe kan ik dit verder uitbouwen? Eenvoudige galopwissel doet ze netjes. Elke keer de stap verder verkorten? (dus steeds minder passen in stap)
Sette schreef:anoukie88 schreef:En hoe kan ik dit verder uitbouwen? Eenvoudige galopwissel doet ze netjes. Elke keer de stap verder verkorten? (dus steeds minder passen in stap)
Ja steeds korter stappen is een manier.
Heb je al geprobeert om extra veel gewicht te gebruiken, dus echt met je lijf proberen om te zetten in de andere galop? Ziet er natuurlijk niet netjes uit, maar kan ook wel eens helpen om duidelijk te maken wat je bedoeld. En dat weer gaan verfijnen in kleinere hulpen.
Urielle schreef:Ik lees even mee, heb hetzelfde probleem maar dan met oog op dressuur (TS misschien ook deels gezien de klasse?). Ik kan het paard zo ontzettend verwringen in de contra zonder omspringen, voor de contra wel goed maar hoe ik er ooit een wissel uit moet krijgen is me een raadsel.
Ik ben zelf bezig met nog scherper het verschil in galophulp erop zetten en hoop dat het kwartje dan valt.
Terwijl ze wel ontzettend fijn op de zit te rijden is. Ik ga vanavond weer rijden en ga toch even een balkje neerleggen. Ook de eenvoudige galopwissel blijf ik oefenen. 
anoukie88 schreef:@Sonja, ja hierdoor is ze dus echt niet uit het evenwicht te krijgen. Ik probeer haar dus nu idd ook met mijn heupen iets "uit evenwicht" te brengen. Maar ze loopt gewoon door alsof ik niks zit te doenTerwijl ze wel ontzettend fijn op de zit te rijden is. Ik ga vanavond weer rijden en ga toch even een balkje neerleggen. Ook de eenvoudige galopwissel blijf ik oefenen.