Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Uppojono schreef:Beste bokkers,
Ik snap dat ik hier als toekomstig tandarts hier misschien een heel stomme vraag stel. Ik weet dat het heel belangrijk is om regelmatig een paardentandarts bij je paard te laten komen. Echter ben ik afhankelijk van een paardeneigenaar die de problemen aan het de manier van rijden wijt. Ik ben het hier 99 van de 100x mee eens. Ik zal niet snel een osteopaat, fysiotherapeut of shiatsu-therapeut bij mijn paard halen. Nu zit ik echter met een probleem waar ik niet uitkom. Het paard wat ik voor andere mensen rij loopt sinds 2 week op bepaalde momenten linksvoor onregelmatig. Er zijn dagen dat er niets te zien is, maar ook dagen dat het heel duidelijk is. Los en in de wei is er niet aan te zien. Rechtsom is de stap iets kort en linksom is de stap kort en onregelmatig. Rechtsom is de draf prima en linksom maakt ze soms linksvoor een verkorte pas. Nu is het het duidelijkst op momenten dat ik haar omstel van rechts op links. Ik ben overtuigd, dat ik absoluut niet veel in de hand heb. Nu ben ik zondag goed geholpen en viel op dat ik geen stille hand heb, dat ik de neiging heb om soms te corrigeren voor een ophouding links, rechts. Nogmaals niet met veel druk, maar onbewust niet stil zijn met mijn hand. Als dit écht het probleem is, dan wil ik daar keihard aan gaan werken. En uiteraard ga ik daar nu al aan werken, omdat ik een stille hand belangrijk vind. Maar, het kan natuurlijk ook zijn dat ze last heeft van haar tandjes en hoe stiller ik mijn hand hou, hoe minder vervelend het voor haar is en hoe beter ze dus loopt. Het gaat om een 4-jarige merrie. Nu kan ik vanavond wel een filmpje plaatsen, zodat jullie een beeld hebben. Inmiddels heeft er ook iemand anders op gezeten en ook daar doet ze hetzelfde bij. Ik krijg nu te horen, dat ik dit het paard heb aangeleerd en het er uitgereden moet worden. Zelfs wanneer ze het aan de longe doet, ligt het aan mijn rijderij. Het maakt mij heel onzeker, en ik wil er alles voor doen het beter te krijgen. Een paardentandarts lijkt mij het belangrijkst, maar de eigenaar gelooft hier niet in. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en bij wie was na een behandeling van de paardentandarts het probleem opgelost?
, dat is natuurlijk niet te vergelijken. Wanneer mensen een scherpe knobbel hebben, is het alleen vervelend met de tong. Ze ziet er absoluut niet slecht uit, glimt en ziet er prima uit..
Excuses.