Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NesG schreef:Tijdens het rijden is het veel drijven, als ze een stukje heeft gegaloppeerd valt ze zelf terug en krijg ik haar niet weer aan het galopperen zonder een hevige strijd. Als ik d'r echt doorpak dan staat ze stil en bokt direct zo hoog dat ik of op d'r nek of in het zand beland.
Dit heeft mijn vertrouwen wat beschadigd en d'r goed aanpakken is dus ook niet iets wat ik snel doe.
Nu zal men zeggen, ze staat stil dus dan kan je handelen. Helaas gaat dat te snel. Stil en de kont komt direct.
Hebben jullie nog tips voor me hoe ik haar weer goed onder het zadel krijg zonder mijn botten te breken?? Alle tips zijn welkom.
NesG schreef:Ik heb besloten om compleet vanaf de basis te beginnen. Rijden laten voor wat het is en eerst buiten het zadel bezig. Bij mooi weer gewoon relaxed het bos in, niet presteren... eerst ontspannen.
Het is de bedoeling dat jij haar kunt rijden en ik denk daarom ook niet dat je het oplost door iemand anders op haar te laten rijden, ook vind ik het doorpakken geen goed idee. Terug naar de basis is heel verstandig. Je zegt zelf dat het een dominante dame is en dat jij onzeker bent geworden door je val. Dit is allemaal heel begrijpelijk, dus eerst moet jouw vertrouwen in jezelf en in haar terugkomen, zij voelt je onzekerheid ook echt wel aan en dat maakt je op dit moment voor haar niet een goed genoege leider. Door zoals je zegt het rijden even te laten voor wat het is en je met het grondwerk bezig te gaan houden. Op het moment dat jij er vol vertrouwen opstapt, omdat je weet dat jij de leider bent en ze naar je luistert zal het waarschijnlijk al stukken beter gaan. Succes!