Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Parel1987 schreef:hihi nee helaas he dan zou het zoveel sneller gaan
en stukjes doorzitten zonder aan te springen lukt dat wel of denkt ze dan al dat je wil aangalopperen?
SimoneDV schreef:Proberen niet steeds op dezelfde manier aan te galoperen. En bijvoorbeeld doorzitten (dan denkt je paardje dus galop) maar dan juist overgang maken naar stap. Als het lukt eens een keertje aanspringen vanaf stap ipv draf (worden sommige wel heter van dus moet je even kijken hoe ze reageert. Spring eens aan op de AC lijn of lange zijde, of bijv bij van hand veranderen over de diagonaal. Dan gaat zij minder die volte en hoeken associëren met galop.
Ook niet te vaak je proefjes oefenen, of bijv juist gaan stappen op het stuk waar je eigenlijk in galop moet. Anders weet zij waarschijnlijk al uit haar hoofd waar ze in galop moet en gaat ze al.
hasufel schreef:het lijkt mij juist goed als je altijd dezelfde signalen gebruikt om aan de galopperen, hoe moet ze anders weten wat ze moet doen? Het klinkt alsof ze eigenlijk helemaal niet aan je hand en been is. Als je haar hals langer laat, zou dat geen effect op de nageeflijkheid moeten hebben. Als ik jou was zou ik veel oefenen op overgangen en tempo aanpassen. En ook wat iemand anders al zei, niet een vaste routine. Ze doet iets pas als jij dat aangeeft. Middenstap en middendraf, verzamelen, steeds wisselen zonder van gang te wisselen.
Verder vraag ik me af hoe je haar houdt? Kan ze haar energie wel kwijt in de bak of wei? En af en toe lekker haar eigen gang gaan met bewegen?