paard gaat raar lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

houvanpaard

paard gaat raar lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 12:26

het paard waar ik op rijd gaat raar lopen als ik sneller ga (stap-draf)draf-galop) het voelt net als een klein beetje steigeren maar de paardrijdinstruktrice zegt dat dat het niet is ze schud ook altijd raar met haar hoofd en op dat moment beweegt ze de oren ook heen en weer weet iemand wat het wel is en wat je er (mischien) aan kunt doen?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:51

Naar je instructrice luisteren en meer geduld hebben dan je in dit topic hebt. Jij hebt misschien vakantie, maar dat geldt niet voor iedereen, je topic staat er net een half uurtje!!

Het kan zo zijn dat het gewoon de gang van je paard is, dat jij daar ongerust van wordt, je paard dwars gaat zitten en dat hij daardoor met zijn hoofd schudt.
Veel overgangen rijden en een ontspannen teugel houden, jezelf ook ontspannen en verder naar je instructrice luisteren.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:52

Heb je haast ofzo? Het is niet de bedoeling dat je elke 10 minuten je eigen topic omhoogschopt! :n

Ik snap niet helemaal wat jouw instructrice er van zegt? Dat het het niet is? Wat is..?
Hij gaat dus 'steigeren' als je een versnelling hoger gaat? Maak daar eens een filmpje van..?

StalNollie

Re: paard gaat raar lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:54

heb niet eens zin om hier iets aan tips neer te zetten, als je zoveel ongeduldt hebt bij je pony als hier snap ik goed waar je pony mee bezig is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:00

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat reacties verwijderd. Het duurt soms even op een forum voordat je een antwoord hebt, het is niet nodig en zelfs vervelend als dan een topic elke 10 minuten omhoog geschopt wordt

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:02

StalNollie schreef:
heb niet eens zin om hier iets aan tips neer te zetten, als je zoveel ongeduldt hebt bij je pony als hier snap ik goed waar je pony mee bezig is.

bij de paarden ben ik heel rustig en geduldig hoor en o ja ik heb geen vakantie ik ben ziek thuis en mag niet naarbuiten ik heb normaal wel meer gedult want dan zet ik het er op en dan ga ik ff naar buiten en dan(2 uur gemiddeld) staat er al een antwoord en o ja ik mag geen filmpje maken van mijn moeder
ik zeg dan: ze loopt wat raar als ik van stap naar draf ga en mijn istructrise zegt dat ze dat normaal niet doed/deed en dat ik het negeren moet maar ik ben bang dat er wat verkeerd is+ ze geeft hier nog geen 2 weken les en ik rijd nog maar 3 weken daar dus ze weet helemaal niet hoe ze daarvoor reed

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:03

Klinkt als kreupel. Ik zou de oorzaak maar gaan uitzoeken.

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 13:05

Wiske2 schreef:
Klinkt als kreupel. Ik zou de oorzaak maar gaan uitzoeken.

daar is al naar gekeken is het niet weet niet of ik daar blij mee moet zijn

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:08

Beetje vage vraag.. maar zal uit eigen ervaring wat tips geven:

- laat het zadel door een "goede" zadelmaker nakijken
- laat het gebit (en bit-dikte e.d.) door een erkende paardentandarts nakijken
- paardenmasseur / fysiotherapeut kan ook evt. problemen in spieren e.d. ontdekken
- wellicht overbodig maar vaak noodzakelijk; rechtrichten..

Succes in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:19

bedoel je misschien een soort 'spronetje' bij de overgang? het zou kunnen dat je na de overgang hem/haar niet meer ondersteund met je been waardoor het een soort sprongetje wordt. en als dit niet het geval is, zou ik hem/haar zeker na laten kijken.

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:26

Ik vind het ook een beetje vaag, maar....ik ga mee met kchristi, als het na de overgang is.
En anders indd goed na laten kijken...

Jojoow1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:14

probeer overgangen te rijden, maar blijf zacht op bit en heb GEDULD!
leer je pony te vertrouwen en dan lukt het wel
en misschien is het ' raar lopen' gewoon hoe je paard is ;s
nobody is perfect!
en leer omgaan met minpuntjes..
niets is perfect, je kan er wel aan werken maar je kan een karakter of personalteit niet veranderen.
Good Luck!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:50

Jojoow1 schreef:
nobody is perfect!
en leer omgaan met minpuntjes..

Beetje vreemd advies, niet?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:03

Wij hadden ooit ook een manegepaard en bij de eerste keer van stap naar draf maakte ze altijd 1 of 2 galophuppeltjes. Ze was dan nog stijf en als ze eenmaal goed warm gelopen was, deed ze dat niet meer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:36

als het een soort 'hupje' is bij de overgang, dan is het vaak dat ze achter je been zijn gekropen.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:47

Misschien gewoon eerst goed warmstappen, veel figuren e.d. Dan hetzelfde in draf.
Kijken hoe het dan gaat?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:56

houvanpaard schreef:
het paard waar ik op rijd gaat raar lopen als ik sneller ga (stap-draf)draf-galop) het voelt net als een klein beetje steigeren maar de paardrijdinstruktrice zegt dat dat het niet is ze schud ook altijd raar met haar hoofd en op dat moment beweegt ze de oren ook heen en weer weet iemand wat het wel is en wat je er (mischien) aan kunt doen?

dat klinkt mij in de oren als het huppeltje wat "mijn" Fjordjes altijd hadden. Het kan zijn dat je paard niet genoeg bespiering heeft en dus niet een mooie vlakke overgang kan maken van stap naar draf bijvoorbeeld, maar dat hij zichzelf een beetje "afzet" om zo op gang te komen. Maar als het dus een manegepaard is, ga jij daar in je eentje niet veel aan veranderen.

Jojoow1 schreef:

misschien is het stiekem wel een gangenpaard +:)+