te veel wind ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leey

te veel wind ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:07

Hoi =)

ik heb even een vraag je ik heb zins voorige week mandag weer een paard gekregen :D ze is echt leuk ^^ en het is een friese merrie van 10

ze is nooit echt bereden geweest er heeft vroeger wel eens wat op gezeten maar niet echt fanatiek dressuur mee gedaan

maar goed wat ik dus eingelijk will zeggen vandaag ging ik er weer naar toe en eerst longeer ik dr en daarna ga ik dr op en laat ik haar er aan wennen dat ze weer iemand op de rug heeft ^^

en dan stap ik voltes met haar en ook wat in draf

aallen vandaag deed ze een betje raar ze was erg onrustig( het weide ook erg hard bij die bak ) en toen ik er op wou gaan stapte ze alleen maar achter uit en liep ze een beetjeh op zij. en nu het volgende ik heb 1,5 jaar gelden een ongeluk met me oude paard gehad en zins dien nooit weer gereden naar dat incident ik ben onder het (paard terecht gekomen) maar ik ben niet meer bang maar meer wat uhm hoe zeg je dat wat voorzichtiger geworden denk ik ? hebben jullie dat ook wel eens ?.

maar goed toen durfde ik er even niet meer op en ben ik terug gegaan naar dr stall toe

is dit all het begin dat ze het niet meer leuk vind ? want ze heeft altijd de oortjes naar vooren ^^ ,of kwam dit gewoon even door de wind die best wel sterk was.

groetjesss

owjaa ik neem over 2 weken les met haar :D

Afbeelding

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:38

De wind kan hier best mee te maken hebben, maar je paard voelt ook heel goed wanneer zn baas spanning krijgt en kan daar gebruik van maken (lees misbruik). Zolang jij rustig aan doet, zou ik me geen zorgen maken of ze het wel leuk vindt, zeker niet als de oortjes lekker naar voren staan. Ga overtuigd met haar aan de slag en geef niet te snel haar zin, voor je eigen vertrouwen zou je eens aan grondwerk kunnen denken zodat je een band op kunt bouwen met je paard.

Succes!

KarinvdM

Re: te veel wind ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:40

Veel paarden worden een stuk frisser als het hard waait.
Als het echt hard waait ga ik gewoon een dagje longeren. :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:44

Ik heb vandaag alleen gelongeerd en mijn merrie zag ook overal kabouters. Komt bij mij iig echt door de wind, klinkt gek en gevaarlijk blijkbaar :)

Persoonlijk zou ik haar niet op stal zetten, maar nog wat extra longeren als je het onder het zadel niet aandurft.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 18:11

hoii ^^

@Maroesjka wat kan ik nog meer voor grond werk doen ? ^^ ik longeer haar elke keer voor dat ik ga rijden :D

@ KarinvdM ... Tango1979 . ihhi oke dan weet ik dat ^^ . ik heb dr nog maar een week dus ik weet ook nog niet zo goed hoe ze in me kaar zit ihhi maar jullie paarden zijn dus ook frisser dan weet ik dat ook weer ^^

@ Tango1979 ja meschien was het inderdaad even beter geweest om dr nog weer te gaan longeren

ik heb dr daarna in haar weiland gezet :)

bedankt voor julie reacties ben al weer stukje rustiger ^^

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:14

Mijn Fjord merrie van 21 was ook heel heet en wild vandaag met buitenrit :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 06:32

Hier is ook vooral onze Sil redelijk hyper tot soms beetje hysterisch met harde wind. De andere twee geven er niet zo veel om. Maar ze zijn dan toch nog net wat anders dan anders.
Misschien voor die eerste rit een rustig dagje uitzoeken