Ik lees al een tijdje mee op Bokt, maar heb nog niet eerder geschreven. Nu ben ik even zo moedeloos dat ik besloot me toch te registeren. Misschien kunnen jullie me wat goeie raad geven?
Ik heb een maand geleden een paard gekocht. Hij is helemaal geweldig, is een dressuurpaard, en hij kan echt enorm veel, dat zag ik duidelijk bij de vorige eigenaar die me een paar demonstraties heeft gegeven.
Maar nu rij ik hem, en het wil maar niet lukken... Hij is braaf, het is niet dat hij bokt ofzo. Maar hij plooit niet, hij werkt niet... De ene dag gaat het goed, en dan ben ik zo blij dat het eindelijk lukt... Maar de dag nadien gaat het weer helemaal niet, en is het weer terug naar af. Terwijl ik weet dat hij het kan, alleen krijg ik het er dus niet uit.
Vandaag liep hij weer helemaal niet soepel, niet vlot, en ik laat even helemaal de moed zakken...
Hebben jullie tips voor me? Is het normaal als je net een paard hebt, dat het eerst zo moeilijk gaat? En vooral: dat het zo traag vooruit gaat? Ik oefen zowat alle dagen en neem verschillende lessen per week... De lesgeefster zegt dat ik geduld moet hebben, maar tegelijk bekijkt ze me soms alsof ik een hopeloos geval ben.
Ik wil het zo graag goed doen samen met hem
.