Schrikken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SarahSammie

Schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:57

Hoi bokkers,

Ik heb een new-forest van 7 jaar, een ontzettende schat natuurlijk.
Maar ook kan hij wel flink irritant doen, want soms schrikt hij echt oprecht van iets,
maar 9/10 keer doet hij het er gewoon een beetje om.
Bijvoorbeeld hebben we in de binnenbak een hoek waar het een beetje open is.
Ik heb al talloze keren met hem in de hoek gereden maar het blijft 'eng' voor hem.
En als dat open stuk dan met een scherm is bedekt, is dat niet meer eng, maar dan is het de bak deur of de kantine.
Laatst toen ik een stukje het bos in stapte schrok hij zomaar van iets terwijl er niks of niemand was, was ook al vaker op dat stuk met hem geweest.
Mijn vraag is; Wat kan ik hier aan doen? Natuurlijk door te herhalen, maar is er nog iets zodat ik hier aan kan werken?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

brighteyes85

Re: Schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:57

Je kan schriktraining of NH proberen, hier zou ik iemand voor vragen om je te helpen.
Het is namelijk zo dat een paard zich veilig voelt als hij gelooft dat jij hem zal beschermen en dat is iets wat je met je paard moet opbouwen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:13

idd schriktraining en werken aan techniek, zodat het paard jou gaat geloven ook als hij denkt dat het eng is hoor jij leiding te geven, je kan 100 x herhalen maar het blijft een paard en als hij denkt dat het niet veilig is door een takje wat scheef hangt of een omgevallen boom dan zul jij de gene moeten zijn die zegt het is ok, maar zodra jij twijfelt zal het paard dat voelen. Ook op buiten rit zit je op zijn rug , voor jou is het gewoon ene bosrit, maar een paard ziet dat echt anders.

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 16:04

Oke bedankt