Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JSeine schreef:Probeer gewoon weer te galopperen, misschien is een sterker bit beter?
Wat voor bit gebruik je nu?
Misschien is een stang een goed bit, want die zijn voor het stoppen van paarden.
Succes en ik hoop dat je weer gaat galloperen!

op youtube staan een aantal filmpjes die uitleggen hoe je de one rein stop leert, meeste is wel in het engels.
eerst idd je paard in de bak goed onder controle krijgen en zorgen dat hij gewoon goed reageerd op alles. dan weer samen met iemand naar buiten gaan. scherper bit heeft totaal geen zin. waarom rijd je trouwens al met zo'n scherp bit?
Kortom ik zou waarschijnlijk door half bokt bestempeld worden als 'stuurloos' met gebroken teugels in mijn hand. Kon hem dankzij onze dressuurmatige basis gelukkig afremmen op mijn zit, en uiteindelijk stoppen voor de weg-overgang dmv een pas aangeleerde noodstop (de halsring waar we sinds kort mee werken) en rustig afstappen. mrie schreef:Volgens je profiel ben je veertien, naar buiten gaan is natuurlijk heerlijk. Maar het is nog niet verantwoord. Niet meer doen dus...
mrie schreef:Volgens je profiel ben je veertien, naar buiten gaan is natuurlijk heerlijk. Maar het is nog niet verantwoord. Niet meer doen dus...