Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar idd, als je er zelf geen verstand van hebt, neem dan les
aeolusnr1 schreef:Je bent verkeerd bezig nu.
paarden zijn niet koppig.
het paard moet eerst leren nageven voor je er ook maar iets mee kan gaan doen.
En de allergrootste fout in jouw gedachte is dat je denkt dat je je paard moet leren om te galoperen, elk paard kan galoperen, ook het jouwe, een paard kan dat al van de eerste dag na zijn geboorte, maar om het ook gedaan te krijgen op jouw vraag, das een heel ander verhaal natuurlijk.
Neem goede les, dus niet in een manegeles mee rondjes lopen maar echt werken aan elk afzonderlijk probleem, dus tjaaaa privéles dus.
Cassidy schreef:Een paard moet leren om in galop aan te springen. Bij een te beleren paard is de eerste aanzet tot galop vaak dat je ze zo hard laat draven tot ze vanzelf in galop vallen.
Je zegt dat je paard maar half beleerd is. Waarom rij je met liverpoolstang, en heb je er zoveel leer aan hangen? Investeer in een goed opleidings/correctietraject voor je Fjord, en ga zelf lessen. Waar de kennis van de ruiter ophoudt, begint de ijzerwinkel!
aerdenhout1 schreef:JSeine schreef:Minder sterk bit of bitloos beginnen te rijden en sporen is een optie. Anders eerst de longeerlijn er aan zetten?
Bitloos en dan wel sporen? Lijkt me geen strak plan!
Hulp zoeken en wel zo snel mogelijk!
Joolien schreef:Moet je niet aan ons vragen maar aan je instructrice. En weet je zeker dat je het paard wilt kopen, zo te horen is ze wel heel sterk voor je, dan kun je beter een paardje kopen die minder sterk is, daar beleef je veel meer plezier aan, en sterk zijn is moeilijk af te leren, zeker als je geen goede begeleiding hebt.

Vjora schreef:Joolien schreef:Moet je niet aan ons vragen maar aan je instructrice. En weet je zeker dat je het paard wilt kopen, zo te horen is ze wel heel sterk voor je, dan kun je beter een paardje kopen die minder sterk is, daar beleef je veel meer plezier aan, en sterk zijn is moeilijk af te leren, zeker als je geen goede begeleiding hebt.
Neen, ik wil alleen haar.
Ik kan ze houden maar wil haar geen pijn doen. Als ik moet trekken tot die ene keer (toen ze bloedde) dat wil ik echt niet.
Maar ga nu vooral op grondwerk baseren. En dat doet ze heel goed. En daarmee ga ik grotendeels het probleem oplossen.
Deze site is toch gemaakt om tips te geven, denk ik ?

..