wijken voor de kuit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadialol

wijken voor de kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:26

ik heb problemen met het wijken voor de kuit. ik heb hele kleine benen en heb er moeite mee!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:31

Dat heeft Jeanette Haazen ook, maar die rijdt internationaal Grand Prix ;) en dat zelfs met paarden van ruim boven de 1.80 m!

Korte benen zijn iets lastiger als lange, maar paardrijden gebeurd gelukkig niet op kracht, maar op techniek,
dus als je goed les krijgt, zelf doorzettingsvermogen en de basisafrichting onder de knie hebt, zou het goed moeten komen!

nadialol

Re: wijken voor de kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:34

bedankt listiglistje!! ik ga door met oefenen en proberen!!!!!!!!!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:32

Ja hoor, gewoon doorzetten. Ik heb ook korte beentjes en ik kan het ook met mijn grote verzorgpaard van ruim 10 cm groter dan ik.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:33

gewoon lekker door oefenen

Jojoow1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:23

probeer om met je lichaam goed recht te blijven zitten en kijk recht vooruit 'zicht op oneindig'
bij wijken voor de rechterkuit : verschuif je rechterbeen wat achteruit en druk het tegen je pony.. neem stelling naar rechts maar houd je linkerteugel aan! geef je pony eventueel een zacht tikje met de zweep als hulpmiddel maar niet om te straffen!
voor de linkse kuit wijken is het zelfde alleen moet je je linkerbeen verschuiven en linkse stelling nemen.. ;)
het gaat niet om kracht.. het gaat over techniek en als je veel oefent kom je er vast en zeker wel..
groetjes