holle rug en voorover zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djess93

holle rug en voorover zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 14:56

Ik heb als ik rij vaak dat ik iets voorover zit, zelf heb ik dit niet door, pas als iemand me erop wijst of als ik het zie op foto's ook heb ik vaak een holle rug. Weet iemand een handige marnier om dit te verbeteren? want als ik er op let lukt het prima maar als ik dan weer te druk ben met mijn pony verval ik weer in de oude houding.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

AxS136

Re: holle rug en voorover zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:02

De tip die mijn instructeur dan vaak geeft, is riempje van de cap strax. Kan je niet naar benden kijken(met voorover zitten gaat je hoofd vaak ook wat naar benden.) Dan is het riempje met het naar benden kijken zo iritant dat je vanzelf omhoog gaat kijken. En als je omhoog kijkt dan gaat je rug meestal ook vanzelf rechter. Werkt dat niet dan roept hij de hele les schouders naar achter, tot vervelends aan toe.
En veel zonder steigbeugels rijden.

Djess93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 15:17

AxS136 schreef:
De tip die mijn instructeur dan vaak geeft, is riempje van de cap strax. Kan je niet naar benden kijken(met voorover zitten gaat je hoofd vaak ook wat naar benden.) Dan is het riempje met het naar benden kijken zo iritant dat je vanzelf omhoog gaat kijken. En als je omhoog kijkt dan gaat je rug meestal ook vanzelf rechter. Werkt dat niet dan roept hij de hele les schouders naar achter, tot vervelends aan toe.
En veel zonder steigbeugels rijden.

Bedankt voor de tip! ik zal het is proberen!
Zonder beugels rijden word hem voor mij nog niet echt, ik ben mijn pony aan het inrijden dus ik kan niet te zwaar gaan zitten omdat hij nog maar 3,5 jaar is. dat ik voorover zat had ik ook eigenlijk nooit zo'n last van maar de laatste tijd wel. of ik kijk gewoon graag naar mijn pony dat ik daardoor naar beneden kijk hiihii

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:26

ik heb eigelijk het zelfde probleem, dus beeld ik me in dat ik aan mijn cap omhoog wordt getrokken =P

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:29

Ik heb hier ook altijd last van gehad. Het probleem van voorover zitten is opgelost door m'n beugels een gaatje langer te doen en mn hakken nog wat 'extremer' uit te gaan drukken. Ik zit nu prima rechtop, alleen mn rug trek ik nog een beetje hol.
Dit gaat nog niet vanzelf, maar als je je bekken de andere kant op kantelt zeg maar, en een beetje als een zoutzak (voor je idee) gaan zitten zal je je rug vanzelf boller gaan maken. Kost wel veel moeite en er moet ook wel iemand zijn die me er constant op wijst, maar het gaat steeds makkelijker.
Is trouwens wel belangrijk om wat aan te gaan doen, ik heb ruim 4 jaar zo gereden en begin steeds meer last te krijgen van mn rug, ik merk dat ik er minder last van heb als ik mijn rug bol maak.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:32

Tja. Het klinkt misschien heel raar, maar iemand heeft me dat ooit laten 'voelen' door me te laten bedenken dat mijn hoofd een luchtballon is die omhoog en vooruit gaat. Sinds ik dat 'gevoeld' heb, is het gemakkelijker om recht vooruit te kijken en mijn bovenlijf 'onder mijn hoofd' te houden - met als resultaat dat ik een stuk rechter ben gaan zitten.

Kortom: doe alsof je gek bent, wees een luchtballon :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:37

Prrrr schreef:
Kortom: doe alsof je gek bent, wees een luchtballon :)

_O- :')