Paard laten wennen aan paardenvoetbal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ankje11

Paard laten wennen aan paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 11:27

Hallo iedereen,

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar hoe je een paard het beste kunt laten wennen aan een paardenvoetbal.

}:0 Maakt de leeftijd veel uit?
}:0 Kan je het alleen of liever met hulp?
}:0 Enz.

Alle tips e.d zijn welkom, behalve reacties die niet serieus zijn.

Alvast bedankt!

xLianneZorro

Re: Paard laten wennen aan paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:40

Maakt de leeftijd veel uit?
Nee, je bent nooit uitgeleerd zeggen ze altijd! :)

Kan je het alleen of liever met hulp?
Alles kan beter met hulp, maar dat ligt ook aan je ervaring!

Mijn paard is 5 en van de zomer had ik gewoon een skippybal gekocht in de winkel en het handvaat vast geplakt aan de bal zodat het handvaat niet uitstak. En toen heb ik die bal midden in de bak neergelegt en toen mijn paard opgezadeld erbij gehaald en toen gewoon gaan rijden alsof de bal er niet was. Hij had het natuurlijk wel door maar ik deed alsof de bal niet bestond heb voltes gereden dicht langs de bal ver van de bal. Ben van hand veranderd enz enz. en na het uitstappen had ik zijn halster om gedaan zadel af. En hem los in de bak laten lopen en toen begon ik eerst zelf een beetje met de bal de schoppen en rollen. En even later rolde ik hem langzaam naar mijn paard toe. Hij keek eerst wel raar op maar verder niet. En zo ben ik door gegaan en toen had ik mijn paard aan een halster touw vast geklikt en toen zijn we naar de bal toegelopen. En toen begon hij eerst te ruiken en vanzelf te trappen :) Nu heeft hij ook een mini skippybal in zijn stal en hij is er weg van! :j

Hoop dat je hier wat aan hebt :=

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 11:51

Zeker weten dank je wel!
Meer reacties zijn ook welkom!

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:46

Gewoon rustig aan beginnen door bijv. gewoon in de bak te leggen en te gaan rijden. doen alsof die bal er niet ligt.

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:47

als je hem/haar ook echt wil laten voetballen zou je de bal tegen haar benen aan kunnen rollen zodat ze wendt aan dat gevoel

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:15

Ik ben gewoon met mijn vriend gaan voetballen in de wei. De bal van de paarden af trappen.
Die van mij kwam meteen meedoen en achter de bal aanrennen :)
Paard van mijn vriend vond het doodeng. We hebben de bal in de wei laten liggen en na een tijdje durfde ze er wel naast te grazen.