heb een d pony van vijf jaar oud, een merrie, ik heb haar nu een jaartje ze is lief in om gang en mag graag spelen met water onder het rijden is ze ook wel braaf , ze bokt niet steigert niet maar ze is wel erg schrikkerig ze word heel onrustig als ze dingen niet kan zien en dan gaat ze schikken en er vandoor maar het lijkt er op ondanks dat ze vijf is dat je een paard onder je heb die net onder het zadel is ze kan alle gangen wel maar lijkt er op dat je haar nog wel veel aan moet sturen en begeleiden heeft iemand nog tips om haar te helpen dat ze niet zo schrikkerig is zodat ik haar kan helpen dat ze rustig word
Ik zou haar lekker aan het werk zetten. Veel figuren rijden en geen tijd laten hebben dat ze ergens van kan nadenken en kan gaan schrikken. Misschien geef jij onbewust ook door van de plekken waar ze van kan schrikken. Dat jij denkt: Oei als ze hier maar niet van schrikt. Ik heb zelf ook een 5 jarige en zij kan ook wel eens schrikken. Doordat ik haar die kans niet geef door veel figuren te rijden en veel overgangen wil ik er daarnaast ook wel eens een liedje zingen.
Je paardje is nog jong. Zal misschien ook nog niet veel gezien hebben en dat ze verder braaf is mooi meegenomen. Ga er lekker mee aan het werk.
Je kunt beter je paard de tijd geven om vreemde dingen te leren kennen. Ga eens een schrikparcours doen. Gooi wat spullen in de bak (zeiltje om overheen te lopen, paraplu open en dicht doen, vlaggen die wapperen enz). Dan leert ze in een veilige omgeving en loop je minder risico dat ze bv tijdens een buitenrit aan de kletter gaat.
paardengek72
Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-11 20:23
bedankt voor jullie reactie antwoorden:) ik zat er zelf ook aan te denken om voorwerpen in de bak te leggen en zo bezig te gaan met haar;) het is ook mooi mee genomen om te kijken hoe andere mensen het oplossen