Gisteren zijn we bij de kliniek van Eric laarakkers geweest. hij is door Steffie onderzocht en die kwam tot de conclusie dat hij van 2 dingen last had. door z'n bouw heeft hij erg veel moeite om z'n bekken goed te kunnen kantelen en hierdoor z'n achterhand goed onder te brengen.
2e probleem is toch z'n karakter. hij heeft niet zo veel zin om te werken. hier twijfelde ik zelf ook aan, maar ik wilde toch zeker weten of hij lichamelijk iets mankeerde. volgens steffie is het best wel een dominant paard (klopt, staat nu op een apart weitje omdat hij de boel terroriseert). toch wel een beetje een eenling. klopt ook. wil wel geknuffeld worden maar "vraagt" er zelf niet echt om.
ze kan nu verder weinig aan z'n bekken doen. ik moet eerst zien hem gemotiveerd te krijgen om te lopen. dan kan ze proberen hem te behandelen. maar hoe motiveer je een paard die geen zin heeft.??
wissel al veel af. buitenrijden, balkjes lopen, longeren, vrijheidsdressuur, ,mennen. moest zo min mogelijk in de bak rijden. vindt hij toch geen zak aan. liefst veel rechte lijnen. moest hem een paar weken met bandage om z'n achterhand rijden om die erbij te houden en veel tegen hem praten, alsof hij helemaal geweldig is (is hij ook
).wie weet een manier?? Vrijheidsdressuur vindt hij helemaal geweldig. fleurt hij helemaal van op. (snoepjes). maar kan hem moeilijk om de paar meten een brokje gaan geven om hem aan de gang te houden.
Raar paard hihihi