Jonge pony rechtsom vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lx3

Jonge pony rechtsom vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:02

Ik krijg links genoeg stelling, rechts helemaal niets en krijg je haar niet eens normaal de bochten door. Ook aan de longeerlijn vind ze dit moeilijk maar dan doet ze het wel. Voor de rest heeft ze *schijt }:0 aan mijn linkerbeen. Zelfs een volte rijden is geen volte maar een hoekig vierkantje. En linksom is het helemaal geweldig.
Ze is ruim een jaar onder het zadel en nu komt dit eventjes opdagen?
Ideeën?

/3

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:04

Gebruik de zoekfunctie hier op bokt eens met de zoekterm "rechtrichten", en dan ga je erg veel nuttige info terug vinden die je vraag beantwoord!

aerdenhout1

Re: Jonge pony rechtsom vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:14

Probleem zit dus aan de linkerkant! Daar wil hij de spieren niet oprekken! Recht richten, maar dan wel met goede begeleiding!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:18

Het licht soms ook aan de ruiter. Ruiters zijn nl ook vaak sterker links of rechts en hebben vaak een voorkeurshand waar sommigen dan tegen protesteren. Check dus ook of je de hulpen wel correct geeft, exact gespiegeld van de andere kant.

Verder is het vrij normaal dat een paard linksom soepeler is en daarom bestaat rechtrichten ook en is dit juist in de africhtingsfase zo belangrijk, en blijkbaar tot nu toe verzuimd.

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:34

Mijn pony van 5 wilde ook absoluut niet buigen op één kant. osteopaat bij gehaald en die heeft haar behandeld en het is echt een wereld van verschil.. misschien ook een idee voordat je allerlei hulpdiensten inschakeld.. sukses ermee.