ik heb een haflingermerrie die nogal raar galoppeerd. stap en draf komt ze mooi in de hand en geeft mooie stelling enz. maar eens ik wil galopperen gaat ze overhaast lopen, vanvoor galop en vanachter draf, of kei hard lopen. dit doet ze op de linkerhand. op de rechterhand krijg ik ze zelfs niet in de goede galop misschien ook omdat ze het zo raar doet. en als ze dan toch in de rechtergalop gaat neemt ze korte overhaaste pasjes.
Ik zou bij het galopperen zelf goed in balans gaan zitten, zo licht mogelijk om je paard niet te storen. Ook van voren goed de ruimte geven en desnoods het tempo wat hoger om het makkelijker te maken voor je paard. Doe anders alleen de rechte stukken nog.
Ik denk ook dat je paard het moeilijk vind en er zo onderuit probeerd te komen dit doen namelijk meer paarden. Misschien is het een idee om de stem hulm galop aan de longeerlijn aan te leren en dat onder het rijden ook doen en dan later je been hulp eraan koppelen Zo wordt het ook gedaan bij mij op stal met een pony waarbij de amazone der benen niet goed onder het zadel vandaan komen. Welke hulpen geef je nu voor het aangalopperen?
Dressuurgek
Geplaatst: 29-09-11 12:33
Als ik het zo lees heb ik het idee dat je m aan de voorkant te veel wil tegenhouden, dat jij bang bent om los te laten en m te laten galopperen. Hij wil wel galopperen maar krijgt niet de ruimte om van achteruit door te springen. Hij zal wel erg hard gaan dan maar dat komt omdat hij nog problemen heeft met z'n balans. Heb je les? zo niet dan is dat wel verstandig om te doen zodat je begeleiding krijgt.
les. dit is een veel te vage beschrijving om aan de hand daarvan tips te geven. een goede instructeur kan je zo helpen met een probleem van dergelijke aard.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze de galop heeft als ze gewoon los loopt. Heb je geen foto of een filmpje? Met les kom je inderdaad sowieso verder. Maar als je paard "vrij" wel gewoon goed galoppeert zal het waarschijnlijk aan jou liggen.