Blijft niet op de hoefslag...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne97

Blijft niet op de hoefslag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:25

Heey allemaal!
Ik heb laatst op een pony gereden die in galop alleen maar van de hoefslag af ging, echt super vervelend!
Nergens wilde hij op reageren ik heb met mijn binnenbeen geprobeerd hem op de hoefslag te houden en ik heb hem een tikje op zijn binnenschouder gegeven, maar hij bleef zich maar verzetten.
Hoe kan ik dit oplossen?
xxxx

NiKip

Re: Blijft niet op de hoefslag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:45

Gewoon even niet op de hoefslag willen rijden.
Dus lekker veel voltes rijden en zelf de richting bepalen. Dan kan je daarna gaan proberen vanuit zo'n volte richting de hoefslag te gaan. :j

Rianne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:09

Okee, dankewel! Ga het vrijdag gelijk proberen. :)

Setta83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:06

In stap en draf al goed de hoek in rijden en voor het been dus niet aan de teugels hangen. Hoe beter hij op je been reageerd hoe makkelijker je hem met je been de hoeken in krijgt en opzij.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:38

Idd op de volte blijven en kleine stukjes hoefslag proberen als je voelt dat hij eraf wil niet gaan proberen op de hoefslag te blijven maar mee gaan op de volte en nieuwe ronde nieuwe kansen, het kan zijn dat het een balans probleem is , maar let zelf ook goed op je zit daar zit het stuur en niet in de teugel.
Snap dat het super vervelend is maar het is jou fout en niet dat van het paard, dus vraag in je les hoe jij dit kan oplossen en hoe je je paard in balans kan leren lopen om hem netjes op de hoefslag te houden.

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:26

op de volte van e b aangalloperen en rustig de volte groter maken. de eerste keer zal het nog niet helemaal goed lukken , maar daar kun je op trainen