Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:29

Hallo Bokkers,

Ongeveer een keer in de 2 weken spring ik met m'n pony, ik vind het heel leuk om te doen, maar we lopen tegen een aantal dingen aan.
De eerste 2 hindernissen die we nemen weigert hij standaard. Daarna spring hij wel, maar ik vraag me af waarom hij dit doet.
Hij vind het ook erg moeilijk om inschattingen te maken met afstanden, daarom lukt het vanuit galop nog niet erg goed om over een hindernis
heen te komen, ik vind het zelf dan ook erg moeilijk om hem er zo naar te rijden dat we wel uitkomen, heeft iemand hier nog tips voor?
Hij moet nog sterker worden en ik ga ook weer is een lesje met de ponyclub meerijden, dan hopen we dat we daar ook weer wat van opsteken!

Groetjes Emma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:37

Emma schreef:
Hallo Bokkers,

Ongeveer een keer in de 2 weken spring ik met m'n pony, ik vind het heel leuk om te doen, maar we lopen tegen een aantal dingen aan.
De eerste 2 hindernissen die we nemen weigert hij standaard. Daarna spring hij wel, maar ik vraag me af waarom hij dit doet.
Hij vind het ook erg moeilijk om inschattingen te maken met afstanden, daarom lukt het vanuit galop nog niet erg goed om over een hindernis
heen te komen, ik vind het zelf dan ook erg moeilijk om hem er zo naar te rijden dat we wel uitkomen, heeft iemand hier nog tips voor?
Hij moet nog sterker worden en ik ga ook weer is een lesje met de ponyclub meerijden, dan hopen we dat we daar ook weer wat van opsteken!

Groetjes Emma

Probeer veel bij de basis te blijven. Begin gewoon elke keer met balkjes lopen en daarna een klein sprongetje. Als je nog moeite hebt met uitkomen zou ik eerst wachten totdat je iets meer vertrouwen hebt in het springen, want volgens mij heb je dat niet.
Dus probeer het niet te moeilijk te maken, spring voorlopig nog lekker vanuit draf, en als je toch uit galop wilt springen, zet dan een passend lijntje neer, dan spring je de eerste uit draf en galoppeer je door naar de volgende sprong. Maar het is verstandig om dat alleen in les te doen, likjt me beter voor het vertrouwen van jou EN je pony, als jij teveel fouten maakt wordt dat ook niet beter voor je pony.
Succes :)

Candeletta

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:24

jij moet gwn heel veel oefenen met afstanden inschatten.
dit kan je doen door op een ervaren paard te gaan zitten en dit zo onder de knie te krijgen.
maar je kan ook één balkje in de bak leggen, en daar dan telkens in de galop over heen gaan. en dan moet je proberen, iedere keer er goed op uit komen.. zo leert je pony het zelf ook een beetje in te schatten..

en van dat weigeren, geen flauw idee waarom hij dat doet, miss moet hij de hindernis eerst ff grondig inspecteren :P

Carlijn92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:01

waarschijnlijk weigert je pony omdat het bij jou tussen je oren zit. Jij weet of denkt dat hij altijd op de
2e hindernis weigerd waardoor je onbewust toch de verkeerde hulpen geeft. je moet jezelf
overtuigen dat hij de 2e ook wel springt, dan zal hij niet meer weigeren.

piaffepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:57

je kunt een aantal keer de hindernissen springen, en je paard zelf laten kijken hoe die uitkomt.
Daarna kun je de galopsprongen tellen die hij tussen de hindernissen zet.
Als je merkt dat hij er bv. steeds 5 tussen doet, kun je proberen dit uit te 'tellen' zeg maar.
Probeer er dan telkens voor te zorgen dat er 5 sprongen tussen zitten.

Het wordt vanzelf wel beter na veel oefenen ;)

elsemiekeeee

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:27

misschien balkjes draven en een klein sprongetje
en dan steeds een beetje moeilijker
en dat blijven opbouwen ?
veel succes ;)