Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kira73 schreef:Heb dr zo'n hekel aan..
nyntje85 schreef:Klinkt heeeeel bekend. Die van mij doet precies het zelfde op rechts en het wordt steeds erger. Heb er nu ook al naast gelegen. Niks aan. Ze is naar de fysio geweest en ze is idd stram aan één kant. Ik longeer haar nu 2 x per week met bijzet en doe veel volte vergroten en verkleinen en veel kleine stukjes galop. Ze rent aan de longe niet weg maar zit wel vaak in de verkeerde galop of in kruisgalop. Ondanks dat ze prima at heb ik twee laatst haar gebit ook even laten controleren. Het bleek dat ze rechts erg scherp was en een open wangslijmvlies had. Nu heeft ze een paar dagen rust in de hoop dat het volgende week beter wordt. Ik ben overigens wel met martingaal gaan rijden. Niet om haar te pesten maar puur voor mijzelf omdat ik het te spannend begon te vinden
Kira73 schreef:ze gaat 1 x per jaar naar de tandarts dus ook dat is het helaas niet
sliert schreef:Ik had recent nog een paard wat 3 keer gecontroleerd was door tandarts en dierenarts. En het normale werk gewoon gedaan {haken, wolfstandje etc.}. Nog steeds niet te rijden. Dus weer naar de kliniek en toen hebben ze met een cameraatje zijn mond helemaal na gespeurd. Bleek dat ie helemaal achterin achter de laatste kies een woekering van het slijmvlies had zitten. Die plek wat uitzondelijk pijnlijk. Paard was namelijk voor het onderzoek gesedeerd alsof het een nijlpaard was, maar toen ze die plek heel zachtjes aantikte, vloog ie bijna door het plafond. die woekering kwam dus klem te zitten als we linksom gingen en hij gewoon correct nagaf en stelling aan nam. Je begrijpt....paard verzon van alles om daar onderuit te komen en terecht. Dit geval is wel uitzonderlijk, maar toch.....als je van jezelf weet dat je gewoon redelijk kan rijden, je niks raars doet etc. dan is er vrijwel altijd een reden waarom een paard zulk gedrag vertoond. Ook is de ene tandarts de andere niet. Met name helemaal achterin wordt regelmatig overgeslagen. En dan krijgt zo'n paard dus ook heel veel moeite met stelling aannemen {als daar een haak zit} en zijn kaak los te laten. Ook dan vertoond een paard vaak vlucht gedrag zoals de jouwe. Dus ik zou niet uitsluiten dat het toch uit de mond komt {overigens moest een ander paard van mij altijd twee keer per jaar gedaan worden, want als die ook maar een piep klein banketstaaf haakje had en dan met name helemaal bovenin, dan was ie al niet meer te rijden}.