Steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 16:03

Het tegendruk/trek principe wordt door vissers uitgelegd als: 'trek een kat aan zijn staart en kijk waar hij heen gaat'. Dit lijkt mij voldoende duidelijk.

Tussen de oren van een paard mag je hem niet te hard slaan, als je hem verkeerd raakt dan sla je hem buiten westen namelijk.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 16:10

zie je nou laura!!! Haha!
Heb ik toch gelijk Tong uitsteken

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:03

goed met je stem laten merken dat hij dat niet mag, als hij heeft gesteigerd gewoon weer opnieuw beginnen, net zolang tot hij ermee ophoud. Niet met slof gaan rijden als je weet dat hij steigert, als je hem an de lsof hebt en hij steigert, kan hij makkelijker 8erover stuiteren. Goed voorwaarts houden zoals iemand al zei.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:32

er zijn paarden die onwil hebben, al is ze dat ook vaak aangeleerd door de ruiter. als een paard eens steigert en hij merkt dat hij er iets mee wint, dan is het de ruiter zelf die hem het steigeren aanleert. Probeer het dan maar weer eens af te leren. EN in zo'n geval heeft het niets te maken met pijntjes maar met (aangeleerd) gedragsfouten. Met lief blijven zal het echter niet verhelpen. Ik pleit ervoor om het eerst rijtechnisch op te leren. desnoods hetzelfde te vragen aan de longeerlijn, want dan heb je meer macht, je kunt immers zelf er niet onder terecht komen als hij achterover mocht klappen. maar ik zou het gewoon voorwaarts proberen op te lossen. en heel snel voelen wat er gebeurd. Zodra hij vermindert in tempo op eigen initiatief, is dat de eerste aanzet naar steigeren en dan moet je dus al meteen ingrijpen.