Heropvoeden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurxdonut

Heropvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:14

Hoe kan ik mijn pony opnieuw opvoeden
elke keer als ik buiten met hem loop dan vliegt hij weg.
ik doe hem dan in de buitenbak en dat gaat ook niet normaal
ik doe het nu door lopen en belonen maar dat helpt niet echt als ik hem niet beloon.. en langer loop dan vliegt ie nog gewoon weg en ik kan um dan echt niet houden... hij is gewoon super dominant! met hoofdstel lukt het ook niet..

kan iemand mij tips geven ?? Alvast bedankt!

geen mensen die gaan zeuren plz

rienne

Re: Heropvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:19

Mischien wat strenger zijn? Als hij het altijd doet waarom straf je hem dan niet?
Of schrikt hij ergens van?

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:06

Dit is wel erg onrespectvol van je pony en mag je ook absoluut niet pikken. Probeer hem op een consequente manier wat basis aan te leren. Hij moét rechtsachter je lopen en daar blijven lopen, als jij stilstaat, moet hij ook stilstaan zonder je omver te lopen of voor je te komen staan, als jij bochten neemt, moet hij op dezelfde manier achter je blijven lopen en hij moet op jouw commando achteruit. Mijn paard was ook erg dominant aan de hand, nu is ze perfect opgevoed. Als ze wou voorsteken, kreeg ze een tik op haar neus met het halstertouw, dramde ze toch door, moest ze een paar meter achteruit. Als ik stilstond en zij liep door, kreeg ze een ruk aan het touw, dramde ze door, moest ze een paar meter achteruit. Vanaf dat ze het goed deed, beloonde ik haar goed. Ze had het op deze manier snel door hoor. Klinkt overdreven streng, maar het werkt wel. Het achteruit gaan heb ik haar geleerd door streng 'achter!!' te zeggen en tegen haar borst te duwen, en hierbij dan ook een 'dominante' houding aannemen, zeker zijn van wat je doet, niet twijfelen. Nu gaat ze achteruit als ik 1 vinger tegen haar borst zet en op gewone toon 'achter' zeg.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:12

ik ga mee met Almeetje. :j

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:01

Dankje. ;)

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:04

Ik ga ook mee met Almeetje. Beter even wat strenger zijn dan zomaar over je heen te laten lopen. :j

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 09:24

Dankje voor jullie reactie ik zal proberen wat strenger te zijn!

melliedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:02

wat je kan doen is wanneer hij naast je komt lopen je rechterhand omhoog gooien richting zijn hoofd. dan neem jij de leiderrol op je. een dominante merrie in de kudde slaat met haar hoofd naar een ander paard om te zeggen dat hij achter haar moet blijven. het paard moet rechtsachter je lopen.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:05

Heeeuul consequent zijn! En natuurlijk heel veel geduld. Ik had hetzelfde probleem bij vorige bijrijdpaard, liep dwars door je heen enz, maar na een paar maanden consequent zijn zag ik al heel veel verbetering, pas na ongeveer een half jaar had ie geen streken meer. Zal verschillen per paard en per persoon natuurlijk, maar het duurt wel even voor je het voor elkaar hebt.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:44

Idd strenger zijn, jullie moet mekaat accepteren maar hij mag niet over je heen lopen!