nagevelijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RanjaRietje

nagevelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 12:33

Hey, ;)

ik heb een kwpn merrie van 5 jaar, ik probeer haar nu nagevelijk te krijgen. als ik eventjes bezig ben in stap dan doet ze zo nu en dan haar hoofd netjes naar beneden maar dat is mar heel even. ik kneed heeeel lichtjes met mijn handen. maar op een gegeven moment gaat ze heel raar doen, is dit omdat ze miss geen zin meer heeft of het gewoon niet kan? heeft iemand nog tips om een paard GOED nagevelijk te rijden? ik ga zo nu en dan ook naar de les over 2 of 3 weken ga ik weer ;).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:37

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:39

Nageeflijkheid komt vanuit je been, en je paard's achterhand. Als dat goed zit hoef je niet te 'kneden'. Een goede instructeur kan je hierbij helpen. Het is heeeeel moeilijk uit te leggen vanachter een computer, dus zorg dat je goede hulp hebt vanaf de grond.
Een instructeur die zegt dat je moet 'kneden' is geen goede hulp! Heel veel succes!

Er is trouwens een centraal topic hierover (Centraal Topic 'Aan de teugel'), dus ik TEM

delerium

Re: nagevelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:45

Aangezien hier inderdaad een centraal topic voor is hier een slotje.