Navidad schreef:Duidelijk een paard wat fijn aan het werk gezet moet worden. Ten eerste is het belangrijk dat ze aan je hulpen komt, want door over het tempo lopen komt ze onder het werk uit. Het is verder uit den boze om je sterk te maken. Maak een keer een lichte ophouding op je buitenhand en blijf in een constant tempo lichtrijden, jou eigen tempo. Mocht ze daar doorheen lopen, maak je een lichte ophouding op je buitenhand. Daarnaast is het een kwestie van je paard bezig houden, lekker aan het werk houden.
Tevens mocht ze onder het werk uit willen komen doormiddel van de galop, dan laat haar maar lekker een paar rondes gaan, mocht ze moe worden, galopeer je nog extra vijf rondes door. Krijgen ze er vanzelf een hekel aan om onder je uit te lopen.
Verder uiteraard als medisch uit is gesloten.
Je kan ook een keer haar tanden na laten kijken. Mischien zitten er wel een paar haakjes waar ze last van kan hebben. Omdat je ook zegt dat ze schud met haar hoofd in de galop?
oke dankje wel voor de tips zelf dacht ik er aan om haar voorwaarst en dan weer heel langzaam te rijden zo dat ik meer tempo controle kl°rijg en ja ze gaat in draf vooral als ze iets moeilijk vindt in galop en dan ben ik haaar weeer helemaal kwijt enzo dus gewoon om onder het werk uit te komen denk ik ! dat schudden met het hoofd doet ze als we te lang het zelfde oefenen of als ik haar eindelijk rustig heb ! en in galop doet ze het juist niet !
het is wel erg vervelend dat ze zo vlug is want ze kan als ze er zin in heeft heel fijn licht en mooi lopen ! zaterdag heb ik les dus hoop dat het dan goed gaat !