schudden met het hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

schudden met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:50

hallo bokkers
ik heb een vraagje over mijn nieuwe paard : ze is 3 maanden niet gereden en heeft een jaar geleden een veulen gehad ! ik rijdt haar nu een week en als ik haar nagefelijk rijd dan schud ze best wel erg met haar hoofd, niet dat ze hem helemaal om hoog gooit maar ze gwn niet stil in de aanleuning. ze is prima gereden ookal weet ik niet of ze dat met haar hoofd schudden bij haar vorige baasje ook al deed ?!
heeft iemand tips om haar rustiger met haar hoofd te krijgen ?
owww ja en ik had nog een ander vraag je als ik met haar spring tikt ze nog te vaak een balkje aan meestal blijft ie wel liggen maar hoe zou dit komen en dan hebben we het over 70 80 cm ???

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:58

Is ze toevallig al nagekeken door de tandarts?Als paarden last van hun mond hebben kunnen ze ook nog wel eens met hun hoofd schudden.

En waarschijnlijk moeten jullie ook nog aan elkaar wennen als je haar pas een week hebt, veel plezier met je nieuwe paardje in ieder geval!

Berthaxp

Re: schudden met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:07

inderdaad het kan trouwens ook iets met de rug zijn. ik zou haar inderdaad eens na laten kijken?

is ze helemaal gekeurd toen je haar kocht ?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 16:19

flappie28 schreef:
Is ze toevallig al nagekeken door de tandarts?Als paarden last van hun mond hebben kunnen ze ook nog wel eens met hun hoofd schudden.

En waarschijnlijk moeten jullie ook nog aan elkaar wennen als je haar pas een week hebt, veel plezier met je nieuwe paardje in ieder geval!

ze is gekeurd bij aankoop en toen hebben ze de mond dus ook bekeken en daar zaten geen haken aan en de rug is dus ook bekeken met het keuren ! ik dacht zelf aan spierpijn misschien omdat ze 3 maanden niet gereden is ?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:22

Okee...ze is 3 maanden niet gereden en er word nu alweer met haar gesprongen.......TJA???
Wat denk je nu zelf als je een beetje je hersens laat werken??????

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:17

hahaha

mirjam1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:03

ik zou nog even wachten met springen tot ze weer in conditie is

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:13

Hmm het klinkt alsof je haar een beetje overvraagd. Het zou ook spierpijn kunnen zijn, ze is lang niet gereden en moet nu flink aan de bak.

Wel rustig aan doen he? Springen in de eerste week na lange tijd rust is niet zo handig...

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:23

Mijn bijrijdpoon had dat vorig jaar ook toen ik met um begon, dat was de eerste keer in zn leven dat hij serieus gereden werd zeg maar. Na een paar weken is ie ermee gestopt, dus ik denk dat het bij hem ook spierpijn was ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:27

pollenallergie?
als je dan met een neusnetje gaat rijden dan moet het geschud over zijn

LilStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:34

ik denk inderdaad,
dat je hem eerst wat beter op conditie moet laten komen,
en een beetje moet laten wennen..
dat het dan misschien wel vanzelf over gaat!
en probeer dan is iets anders?
western misschien?
dat doe ik zelf ook,
dan rijd je me een lossere teugel en meer op je been.
het is heel leuk vind ik!
ik doe het met heel veel plezier!
succes.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:39

Dit kan liggen aan een paard zn gebit zoals je las bij de vorige reacties, maar bij mijn pony was het het geval dat de frontriem te strak zat.

petratjuhh16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:38

meestal komt dat toch door de ruiter. je paard loopt toch niet te schudden als je niet aan de teugel loopt of wel?
zo wel dan kan ze allergisch zijn van het bid. probeer dan er eentje van titanium.
loopt ze alleen te schudden als je aan de teugel loopt dan ligt het echt aan jou. je paard kan heel gevoelig wezen in der mond en al met 1 klein beweging in je handen kan je paard al met der hoofd bewegen. kijk eerst even of je zelf iets fout doet want 90% ligt altijd aan de ruiter.

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:42

Volg dit toppic denk ik.
Mijn paard doet het namelijk ook.
De tandarts moet bij ons nog komen, zou idd daaraan kunnen liggen.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:54

Mijn bijrijdpaard schud ook met haar hoofd. Omdat ze gevoelig in haar mond is, ze heeft nu al een speciaal bitje. En als je met een hele zachte hand rijd doet ze het ook al een stuk minder/niet. Dus ik zou eens proberen of met een hele zachte hand rijden werkt.
En je kunt de vorige eigenaar eens bellen/mailtje sturen om te vragen of ze toen ook al zo deed en wat zij daar mee deden.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:27

xMaritt schreef:
Mijn bijrijdpoon had dat vorig jaar ook toen ik met um begon, dat was de eerste keer in zn leven dat hij serieus gereden werd zeg maar. Na een paar weken is ie ermee gestopt, dus ik denk dat het bij hem ook spierpijn was ;)

ik denk het zelf ook zo iets ja en ja natuurlijk doe ik rustig aan maar ff een paar (5 keer een enkele hindernis van een cm of 70 ) is niet heel erg denk ik hoor en dresuur doen we meestal een half uurtje tenzij ze daarvoor zelf aan geeft dat ze moe wordt dan maak ik de oefening af en stap ik uit ! maar ze begint te schudden zodra ik de teugels op pak

Tamaraa19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:39

Als je een paard goed naar beneden laat rijden dan kan hij ook zijn spieren tussen zijn oren voelen. Als je je paard goed los gereden hebt zou het ook over zijn. Dat is mij verteld in de lessen.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 23:11

Tamaraa19 schreef:
Als je een paard goed naar beneden laat rijden dan kan hij ook zijn spieren tussen zijn oren voelen. Als je je paard goed los gereden hebt zou het ook over zijn. Dat is mij verteld in de lessen.

maar hij doet het de hele les ! misschien doe ik er morge ff een elastiek aan !

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 23:20

ik heb trouwens het zadel bij haar gekregen en toen zelf een bontje gekocht zou het daar aan kunnen liggen ? en vandaag ging ze toen ik het zadel op haar legde ook met haar hoofd schudden !
ze is verder erg scheef gereden naar mijn idee dan heeft ze weer heel erg moeite met de rechter stelling terwijl ze de volgende dag weer vlekkenloos op de rechter hand loop en weer meer moeite heeft met links ?!
ze heeft 2 dagen per week vrij om bij te komen en een dag rustig longeren ! ze is goed gekeurd door de da . en is goed gebouwd zet fijn haar achterhand er onder en loopt dan ook lekker over de rug ........ maar zo dra ik de teugels aan neem gaat ze schudden (gewoon weg om misschien onder het werk uit te komen )
is er iemand die hier een verklaring voor heeft ????

sanne140

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:05

veel oefenen dan gaat het vanzelf over, dat had ik zelf ook.

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:28

Haal het bit uit haar mond en rij bitloos... is mss hetgeen ze je probeert te zeggen...

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:23

meliciana schreef:
Haal het bit uit haar mond en rij bitloos... is mss hetgeen ze je probeert te zeggen...

soorrry maar ik zie niet echt wat in bitloos rijden :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:25

probeer je handen goed stil te houden!

dat heeft bij mij heel erg geholpen

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:54

dressuur518 schreef:
meliciana schreef:

soorrry maar ik zie niet echt wat in bitloos rijden :j

Paardrijden gaat dan ook niet om jou, maar om je paard...Soms moet een mens zijn ego aan de kant zetten in het voordeel van het paard. Zij doen dit meer dan genoeg voor ons.

welshkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:44

bij mij heeft het ook heel erg geholpen om mijn paard voorwaarts te rijden.
en mijn handen stil te houden.