Hier zijn al veel topics over, maar wat persoonlijk advies is altijd aangewezen

Ik rijd in oktober 6 jaar paard en heb ondertussen veel verschillende paarden gereden, ben onlangs gestopt op de manege omdat ik er niets meer bijleerde, nu heb ik halve stal met een pony en daar krijg ik ook (veel betere) les.
Het probleem waar ik al die jaren al mee loop is de spanning in mijn benen en (daardoor waarschijnlijk?) het niet genoeg druk kunnen houden op mijn beugels, waardoor mijn voet er dieper inschiet. Ik trek mijn hakken op, er is op de manege geleerd om me zo te drijven, ik heb pas sinds een jaar door dat je drijft met je kuit. Dat is er dus diep ingeslopen en probeer ik er met alle macht uit te krijgen. Verder heb ik spanning bij het aandrijven, waardoor het optrekken van mijn been zich al vanuit mijn bovenbeen situeert.
Ik wil heus niet de perfecte ruiter zijn, maar ik irriteer me er mateloos aan dat het maar niet wil lukken. Vroeger had ik het ook in draf, dat is nu bij het lichtrijden vrijwel verdwenen, bij doorzitten en vooral aangalloperen gebeurt het.
Ik heb nu les en er wordt constant op gehamerd, ik rijd veel zonder beugels en dan lukt het wel om mijn benen lang te maken en hielen laag te houden.
Wat kan ik nog meer doen? Is er iets mis met mij dat ik die druk niet kan houden?
Ik weet het, oefenen, oefenen, oefenen, en dat doe ik! Maar wou even horen wat bokt te zeggen heeft

Groetjes, Amber