Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Teet_91 schreef:Ik heb/had hetzelfde probleem met mijn bijrijpaard. Mijn instrucie gaf me als tip om me goed bewust te zijn waar ik mijn gewicht naar plaats. Omdat het de moeilijke kant van mijn paard was gooide hij het gewicht op de tegengestelde kant. Je moet dus goed druk houden op je binnenbeugel en dan op een kleine volte met goede stelling/buiging aanspringen. Bij mij heeft het goed geholpen, hopelijk heb je er wat aan!
danielle_s schreef:Teet_91 schreef:Ik heb/had hetzelfde probleem met mijn bijrijpaard. Mijn instrucie gaf me als tip om me goed bewust te zijn waar ik mijn gewicht naar plaats. Omdat het de moeilijke kant van mijn paard was gooide hij het gewicht op de tegengestelde kant. Je moet dus goed druk houden op je binnenbeugel en dan op een kleine volte met goede stelling/buiging aanspringen. Bij mij heeft het goed geholpen, hopelijk heb je er wat aan!
Maar als je 'druk' op je binnenteugel legt dan heeft je paard geen ruimte om het binnenvoorbeen naar binnen te brengen.
Mijn probleem met aanspringen was namelijk dat in mijn binnenhand vastzette. Een kleine volte heeft dan ook geen zin meer.
Als dit het probleem is kan je heel bewust proberen je binnenhand te ontspannen en het paard de ruimte te geven om aan te springen.