Ze is 18, maar ze is echt een manege paard.
Ze trekt echt enorm, (aan de buitenteugel) doet netjes stelling enzo, waarbij ze juist weer niet naar binnen valt?
Met stelling gewoon werken zoals (denk ik) iedereen doet, beetje kneepjes geven en je binnenbeen aanduwen.
Doet ze erg mooi,
Maar ze is dus echt als het paard voor haar een volte draait, wil zij dat ook, ik doe gewoon een beetje terug sturen en binnenbeen aanduwen, soms een klein tikje op de hals.
Maar soms trekt ze me echt half uit het zadel
Wat ik nogal vervelend vind, want ik ben toch wel een beetje bang, heeft me veel moeite gekost een aantal paarden te vertrouwen, en ze is mijn vertrouwen echt aan het schaden.
Ik wil ons hoofdstuk straks met een glimlach afsluiten en niet denken: "Blij dat ik niet meer op dat paard hoef."
Dus hebben jullie misschien ideën?
Over hulpteugels en andere bitten hoeven we niet te beginnen ze is een manege paard en onze manege geeft liever geen hulpteugels uit en maar enkele paarden hebben een dubbel gebroken trens bit, de rest allemaal een watertrens.
Ook niet bitloos rijden, daar is ze veel te kijkerig voor
Welke hulpen kan ik geven met stap en draf?
Om op de hoefslag te blijven?
En als ze me half uit het zadel trekt wat kan ik dan doen?
In galop, neemt ze ruime passen trekt echt met haar hoofd heel erg mee, laat je de teugels maar een beetje langer, gaat ze dus niet de hoefslag niet meer op..
Hou je ze gewoon stug vast valt ze terug in draf?
Daar nog oplossingen voor?
Met buitenrijden, is ze niet heet ofzo, springt alleen snel aan de kant.
Hoop dat het hier goed staat ^^
Een beetje Trial-and-Error dus, veel rijden en uitvinden hoe je haar het beste kan rijden. Vooral met manegepaarden is het wat lastig, omdat je maar 1x per week ongeveer rijd.