Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TinekeHorses schreef:Niet iedereen is er voor, maar ik vond het onwijs helpen.
Je beugel met spoorriempjes of strotouwtjes vast aan de singel maken.![]()
(Komt op het zelfde neer als dit: [RT-P] Onderbenen stiller; Symmetry de oplossing?)
Zo kunnen je benen niet heen en weer 'flapperen'. Aan het begin zal het heel raar voelen, maar als je er een tijdje mee gereden hebt kan je binnenkort ook netjes zonder rijden!
Symptoombestrijding of niet, ik vind het helpen.
Marijkeeeh schreef:Dat trucje van de beugels vastbinden aan de singel helpt ook echt super bij mij! Ook bij het springen erg handig,hoor!
Denisedewith schreef:@ Japeloup, mijn ene paard is zeer flegmatie en ook nog eens heel rondgeribt, dus ik dacht dat het daardoor kwam. Maar nu kwam ik er achter dat ik het op mijn ander paarden ook doe. En ik heb wel druk op mijn beugels, mijn knieen liggen aan het zadel en de binnenkant van mijn bovenbeen is ontspannen. Het is net of ik te veel door 'veer' in mijn enkels.
100% stil hoeft niet, dat zou gespannen betekenen maar ik wil ook niet dat ze echt duidelijk heen en weer wiebelen.
Candeletta schreef:ik had er ook last van tot mn instructrice, thamar zweistra, tegen mij zei dat ik verlichte zit moest doen.. Dan sta je dus op je beugels.. als het goed is heb je dan je benen stil. je moet wel opletten dat je dan niet je benen te ver naar achter legt.. vervolgens ga je heel langzaam zitten, terwijl je dezelfde druk/gevoel op je beugels houdt..
suc6 ermee!

Alicia2u schreef:In plaats van de spieren aan de binnenkant vanje bovenbenen aan te spannen, probeer de spieren te gebruiken die aan de buitenkant van je kont lopen. Deze spieren zorgen ervoor dat je bovenbeen vanuit je heup naar buiten draait en naar achteren beweegt. Dit zijn erg belangrijke spieren die je bij het paardrijden veel gebruikt. Om te voelen waar ze zitten kun je dit filmpje eens bekijken en de oefening doen: http://www.youtube.com/watch?v=377x0GwEehk
Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar een goede houdingsinstructeur, die je een paar keer kan helpen met dit probleem. Je kunt voor meer info even kijken op de link in mijn onderschrift.
en ik weet waar die spieren ziten, met rijden heb ik ze ook gevoeld...kreeg kramp
! Ik heb je site bekeken en ik ga eens op stal overleggen voor een workshop! Het lijkt me erg interresant
!
Je hak moet je onder je heup en druk je kuit aan