Sinds een maand of 3 ben ik met Kim begonnen om in de bak te rijden, dressuurmatig en af en toe een sprongetje in de toekomst.

Nu hebben we voor ons doen al best veel vooruitgang geboekt, zoals galopperen in de bak, strekken in draf, achterwaarts, tempowisselingen en het verbeteren daarvan.
Ben harstikke trots op Kim en ook een beetje op mezelf.
Er is alleen 1 probleem; Kim heeft, met name op de linkerhand, heel vaak stelling naar buiten en dit krijg ik er gewoon niet goed uit.
Dit komt het meeste voor in draf.
Ik heb vanalles geprobeerd en ben nog steeds bezig om haar met mijn binnenbeen 'naar buiten te drukken', begrenzen met de teugels en ook zelf heel veel uitgeprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.
Hier baal ik echt van, want als ik haar toch door laat draven, gaat het bit op een vervelende manier door haar mond en het ziet er gewoon niet lekker uit.
Maar als ik haar in stap laat gaan elke keer dat ze dit doet, krijgt ze door dat ze op die manier onder het werk uit kan komen en zijn we weer terug bij af.
Heeft iemand tips of oefeningen om dit probleem minder te maken?
Ze hoeft niet eens gelijk in de juiste stelling te lopen, alleen rechtuit kijken zou ik al fijn vinden en dan kunnen we het vanaf daar opbouwen.
Alvast bedankt voor het lezen!

Groetjes, [naam]