Slome pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flint05

Slome pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:27

Wie weet raad?????
Ik heb een jonge shetlander die wat lesjes meeloopt, die doet ze super braaf ze zet geen stap verkeerd zelfs met de allekleinste op haar rug , alleen is ze zo sloom. Ook met een gevorderde ruiter is ze niet vooruit te branden. De kinderen vinden het niet echt leuk meer om op haar te rijden en ik weet wel dat ze op alle pony's moeten leren rijden ook al moeten ze er echt hard voor werken, maar ik ben wel van mening dat het vooral leuk moet blijven voor de kinderen.
Is dit met anders voeren op te lossen?? Ik wil haar ook niet te veel brokken voeren ivm hoefbevangenheid ed.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen.

Laaavo

Re: Slome pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:09

Als alles medisch en kwa voeding etc. in orde is, zal dit gewoon de aard van t beestje zijn.
Ik denk dat ze bij begginners nog wel energie heeft om vooruit te hobbelen, maar als ze aan het werk moet, gaat ze in protest.
In dit geval zal ze idd alleen geschikt zijn voor beginners, en gevorderden die er echt aan willen werken.

Mischien is het wel een leuk idee om haar als leerpony van bv tussen de dubbele lijnen lopen, en ander grondwerk. Dan hoeft ze niet hard te werken, maar hebben de gevorderden wel wat te leren aan haar.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:09

Ik ga mee in het bericht van laaavo. Ik denk dat het de aard van het beestje zal zijn.
Andere oefeningen zoals dubbele lijnen zou wel een goede kunnen zijn, dan leren ze ook wat anders.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:33

Het is niet zo dat de kinderen teveel been gebruiken? Daar kan de pony van afgestompt zijn. Maar als er hele kleine kinderen op rijden zal dat niet het geval zijn en is het zoals de anderen zeggen het aard van het beestje. Afwisseling kan veel verschil maken.

holiday94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:23

je kan misschien veel overgangen laten rijden, worden ze zelf ook actief van. en natuurlijk veel afwisseling

djaydakyra98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:59

Licht de 'sloomheid' niet aan haar leeftijd?

indiano11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:26

Mijn paard is ook niet vlug in de rijbak. Buiten is hij supervlug.
Ik heb ook ander voer geprobeerd maar daar gaat hij alleen van bokken en springen. maar niet vlugger lopen als ik dat wil.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:28

hoeveel suikers krijgt ze binnen?
Je zou een suiker arme brok kunnen proberen zoals marstall vito.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:49

indiano11 schreef:
Mijn paard is ook niet vlug in de rijbak. Buiten is hij supervlug.
Ik heb ook ander voer geprobeerd maar daar gaat hij alleen van bokken en springen. maar niet vlugger lopen als ik dat wil.

Daar ben ik ook bang voor en dat kan ik met kleine kinderen op haar rug niet hebben.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:06

als je ander voer gaat proberen waar ze meer energie van krijgen kan je een drukke pony krijgen, van voer met minder suiker krijg je over het algemeen alleen maar leukere pony's van.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:09

Haver voeren :D

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:22

Ze is jong zeg je. Hoe jong? En hoe lang onder het zadel?
Misschien heeft ze een poosje rust in haar koppie nodig, dat zie je wel vaker bij jonge paarden. Dan is het allemaal even teveel. Een paar weken op de wei met vriendjes kan enorm helpen. En daarna eerst alleen goede ruiters laten rijden. Voorwaarts = belonen. En niet te hard laten werken, ze moet het wel aankunnen.
Beetje voer erbij kan geen kwaad. Er is genoeg keuze in voer zonder veel suiker.

neelke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:44

haver?

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:39

Ja daar krijgen ze meer energe van, Van bananen ook! :)