Angst met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellienie

Angst met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 09:47

Hai bokkers!

Ik rijd op een manege en ik zie heel vaak angstige ruiters.
Een van mijn vriendinnen is ook een beetje bang.
Ze reed laatst op een paard die heel erg ging bokken en ik zag dat ze bang was.
Toen er daarna een ander op ging rijden, deed het paard niets.
Zal dit aan de ruiter liggen? Dat hij haar uitprobeert en doorheeft dat ze bang is?
Ik wil haar graag helpen, maar ze geeft niet toe dat ze bang is.
Heeft iemand misschien tips voor haar?

Groetjes!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:50

Rijd je toevallig op mijn manege? haha. Nee dit komt bij ons ook vaker voor, een meisje was best bang (durfde niet goed in galop) en onwijs slim paard die vuil kan bokken en dat deed als reactie op haar onzekerheid. Daarna gingen we ruilen en kreeg ik het paard zonder te bokken in galop. Het is echt je houding die je uitstraalt, ze moet er op gaan zitten met een goede houding en duidelijkheid aan haar paard geven, want sommige zijn onzeker van zichzelf en worden een beetje gefrustreerd als jij dat ook al bent.

lot189

Re: Angst met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:59

hoihoi!
angst! ja volgens mij een van de meest voorkomende problemen onder beginnende ruiters.
angst geef je door.
ben jij angstig dan zal dat betekenen dat jou paard/pony? dit door gaat krijgen.
het ene paard maakt hier ook angst van omdat het paard miss zelf ook onzeker is en door jou angstig heid totaal de duidelijkheid kwijt. het andere paard wat meer zekerder is zal toch zoals het paard van jou vriendin hier volop van gaan profiteren! dmv lekker vervelend te doen.. ze moet proberen haar kont lekker stevig in het zadel te zetten en gewoon denken oliebol happends als ik er naast lig dan sta ik gewoon weer op. en bij ieder geintje van het paard moet zij lachen en het even opvangen maar verder is dat ook veel negeren van dat soort gedrag en gewoon de dingen doen waar je mee bezig was dan is het pard ook al snel afgeleid! dit heeft mij goed geholpen toen ik mijn new forest pony (jaaa de ooooh zo kind vriendelijke ras> nooowaay in mijn geval) kreeg de een na de andere bok ook ik was bang en heb het een heel end weg gekregen