Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ritakoe schreef:Grondwerk. met je houding kun je een paard heel goed duidelijk maken wat je van hem verwacht. zo longeer ik mijn pony al jaren zonder lijn. zij blijft perfect op de volte en ik kan haar ook achten laten maken alles.
ritakoe schreef:Mijn nieuwe paard vond het eerst maar vreemd maar vind het nu heerlijk om lekker los te gaan.
ritakoe schreef:Hij komt wel nageeflijk. als ik in de bak rijd (doe ik hooguit twee keer per week) komt hij uitzichzelf naar beneden. hij is daar nog niet constant in.
Ik doel eigenlijk meer op de buitenritten. daarbij heb ik het idee dat hij mijn hand niet voelt. in de bak wil hij af en tt
oe mijn hand slecht volgen met afwenden. daarom ben ik bezig met veel stelling vragen en voltes en achten rijden.
Ook op buitenrit vraag ik om de honderd meter even stelling zodat hij het bit beter aangaat nemen.
jasmijn78 schreef:ik heb eens in de week les. Dit heb ik sinds drie weken nu. ik wilde alleen weten of ik zo op de juiste weg ben. het is voor mij een aantal jaar geleden dat ik echt dressuur gereden heb.ritakoe schreef:Hij komt wel nageeflijk. als ik in de bak rijd (doe ik hooguit twee keer per week) komt hij uitzichzelf naar beneden. hij is daar nog niet constant in.
Ik doel eigenlijk meer op de buitenritten. daarbij heb ik het idee dat hij mijn hand niet voelt. in de bak wil hij af en tt
oe mijn hand slecht volgen met afwenden. daarom ben ik bezig met veel stelling vragen en voltes en achten rijden.
Ook op buitenrit vraag ik om de honderd meter even stelling zodat hij het bit beter aangaat nemen.
Je geeft zelf al aan dat hij niet constant nagefelijk is en dat de nagefelijkheid op een buitenrit helemaal ver te zoeken is. Dus dat doe je blijkbaar iets niet goed/genoeg. Zonder verdere beelden daarbij kan niemand je hier zinnig advies geven. Je kunt beter een goede instructie zoeken die je les kan geven.
ritakoe schreef:mijn vraag is of dit allemaal goed gaat zo.

ritakoe schreef:Wat ik wil van mijn paard is dat hij lekker in zijn vel zit. het is de bedoeling twee keer in de week dressuurmatig te rijden en een a twee keer in de week een buitenrit.
ritakoe schreef:Ik ben met mijn instructrice eraan aan het werken. ik vroeg me alleen af of jullie tips hebben die ik mee kan nemen.

Cassidy schreef:TS rijdt western stijl,
ritakoe schreef:het is de bedoeling twee keer in de week dressuurmatig te rijden en een a twee keer in de week een buitenrit.
ritakoe schreef:ik rijd met mijn pony western.

Cassidy schreef:@ Jasmijn: ook in de western rijden we "dressuurmatig". We vragen stelling, buiging, zijgangen enz. Alleen vraag ik me nu af wat ts onder western verstaat: recreatief lang teugeltje (vooral niet aan de mond zitten) en beginnen met neckreining bij een paard dat daar nog niet klaar voor is? Dan zijn we idd snel uitgepraat.

. Als je van iedereen verwacht dat hij persoonlijk gaat kijken wat het probleem is, zijn we snel uitgepraat.