Marleen74 schreef:Dat probleem heb ik ook!Linkerhand kan ik goed gebruiken als buitenhand maar zodra mijn rechterhand buitenhand word.....een ramp.Doe er te weinig mee ondanks dat ik het voel/zie en in mijn hersenen een stemmetje roept "links los , rechterhand overnemen!!!!!"
Ik denk dat je je er gewoon van bewust moet blijven en het moet blijven proberen te veranderen.
ik had exact hetzelfde, mijn linkerhand gebruikte ik goed waardoor mijn paard op de rechterhand goed liep en dus op de buitenteugel gereden was.
maar als ik linksom ging draaien werd dat mijn binnenhand met als resultaat dat mijn paard dan steeds haar neus naar binnen draaide. met als resultaat een zeer eenzijdig gereden paard.
na veel les en telkens mezelf erop te wijzen is dat stukken verbetert. ik had de truc om een letter te kiezen in de piste (bij mij den de C) en telkens ik daar langskwam dacht ik losser zijn links.
hielp bij mij wel. maar heeft wel een tijdje geduurd hoor, het moet er een beetje inslijten. succes ermee