Problemen op rechtergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saagje_X3

Problemen op rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:24

Hey,
Mijn pony heeft veel problemen op haar rechtergalop
In stap en draf heeft ze niks van problemen, maar vanaf je haar in galop wil steken krijg je haar
ofwel niet in galop ofwel in de verkeerde galop.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (longeren, veel figuren rijden op rechterhand, veel cirkels, ...)
allemaal mislukte pogingen, ook op buitenrit gaat ze altijd in linkergalop.
Springen op haar rechterhand lukt ook niet aangezien ze altijd verkeerd aanzet enzo...

Ik hoop dat er onder jullie mensen zijn die nog tips hebben om dit probleem te verhelpen :)

Alvast bedankt! :D

cupacakex

Re: Problemen op rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:26

het kan zijn de ze heel erg scheef is.
heel veel oefenen. en anders een osteopaat erbij laten komen

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:11

Je kan hierbij aan een paar dingen denken. Bijvoorbeeld, heeft ze een blokkade in haar lijf zitten? Dan kun je voor de zekerheid gewoon een ostheopaat/fysio erbij laten komen, die dat voor je kan zien en je kan helpen.

Ook of jij de hulp wel goed geeft, er zijn maar weinig mensen die precies gespiegeld de hulp van de andere galop kunnen geven, misschien geef jij wel onbewust een zithulp voor de linkergalop. Maar aangezien ze het met longeren ook doet, lijkt het me dat niet...

Ook dat je paard scheef kan zijn, ben dan vooral bezig met het rechtrichten in je training, dit zal ook kunnen helpen.

Ik zou even een fysio/ostheopaat erbij halen, meestal is het probleem dan dat het paard een blokkade in z'n lijf heeft ;).

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:34

Je kan proberen om een heel krap bochtje naar rechts te rijden en dan hierin aan te springen. Bijvoorbeeld: Je wendt af bij de A dan rijd je naar het midden tussen de AC lijn en de bakrand aan de E kant, als je dan ongeveer bij E bent dan draai je plotseling de hoefslag op zodat je op de rechterhand zit, terwijl je draait geef je zoveel mogelijk gas en de hulp voor de rechtergalop. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

AmandaArt

Re: Problemen op rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:00

Het kan zijn dat ze pijn heeft (e.g stijf of bezeerd) aan die kant? Een chiropractor kan dit altijd heel goed zien en oplossen. Denk er wel aan dat je ponie naar zo'n behandeling rustig aan moet doen.

vreedenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:09

Hallo Saagje,

Vaak als paarden of ponies problemen hebben komt dit voort uit blokkades die zich bevinden in het lijf. Ik zou je daarom willen aanraden om je pony eens te laten behandelen door een chiropractor. Let er wel op dat veel beroepen in de paardensector vrij te beoefenen zijn, via deze link kun je een chiropractor vinden die ervoor gestudeerd heeft, http://www.ivca.de. Nadat de pony behandeld is zou je hem correct moeten trainen zodat hij leert dat rechtsom galopperen niet meer pijnlijk is. Hierbij is goede begeleiding belangrijk. Heel veel succes ermee.