Blessure, rijden of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rrrochell

Blessure, rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:40

Ik heb 4,5 jaar gereden en ben nu een jaar gestopt. Ik ben toen door met voetbal gegaan. Daar ging het verder mis.. Ik had al tijdens het rijden klachten over m'n knie, maar met voetbal ging dat goed mis! Mijn kruisband is toen afgescheurd. Ik kon even niet meer lopen en met voetbal ben ik ook gekapt. Deze zomer ben ik weer op het paard gestapt op vakantie en dat ging goed. Ik wil weer gaan rijden, maar is dat wel zo verstandig? Op vakantie reed ik niet zo actief, zoals ik normaal doe. Mijn fysio zegt dat het moet kunnen.
Dus mijn vraag ; Is dit verstandig?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:42

Als jouw fysio zegt dat dat kan, wie zijn wij dan om te zeggen van niet?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:43

Ik neem aan dat je fysio verstand van zaken heeft. Ik zou gewoon rustig aan proberen, niet meteen volle bak gaan rijden, dan zie je snel genoeg of je er last van krijgt of niet.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:48

Inderdaad, als je fysio zegt dat het kan kun je het in ieder geval proberen. Begin rustig en bouw langzaam op. Als je een grens tegenkomt: niet forceren. Als je dan nog bij de fysio loopt kan je het ook eventjes bespreken. In mijn ervaring kan het wel even duren voordat je ook weer lekker parcoursen kan springen, dat blijkt een behoorlijke aanslag te zijn op je knie, maar dat moet op den duur ook wel kunnen hoor!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:04

Je zult vanzelf voelen of het verstandig is. Als je teveel last krijg stop je gewoon. En als je gewoon rustig opbouwt lijkt het me geen probleem.

marijecasper

Re: Blessure, rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:06

als de dokter zeft dat het kan, zal vik het wel weer gaan doen.
hartstikke leuk!

vreedenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:58

Rustig opbouwen en neem een paard dat makelijk zit.
Veel plezier en succes!

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:07

Als je t niet vertrouwt wat je fysio zegt, ook al is het alleen maar omdat je erg voorzichtig bent, vraag ergens een second opinion!