Even een vraagje.
Als ik mijn merrie longeer loopt ze op rechterhand steeds op een buitenstelling, links om doet ze dit niet.
Ook als ik haar losgooi in de bak en ze loopt op rechterhand dan loopt ze op een buitenstelling, links ook niet.
Tijdens het rijden had ik dit probleem vroeger ook, maar nu niet meer of zelden, soms de 1ste paar minuten tijdens het losrijden probeert ze het nog eens maar na effe doorwerken is ze volledig los. En ondervind ik er geen last van.
Vroeger longeerde ik met bijzetteugels, maar mijn merrie hing daar enorm op en dat was niet de bedoeling, ze liep door die bijzetteugels volledig op de voorhand, dus daar ben ik dan maar mee gestopt
Maar met die bijzetteugels kon ik het probleem van die buitenstelling wel oplossen, ik deed de linker teugel wat losser, de rechter vaster.Ik longeer soms ook gewoon eens aan de halster en dan doet ze het ook.
Nu heb ik een pessoa teugel gekocht, om zo haar achterhand meer aan het werk te zetten, op zich werkt dit erg goed! Ze loopt er ontspannen mee maar op rechterhand nog steeds met die buitenstelling
Ze lijkt zich erg te vermaken, maar ik vraag me af of ik hier iets aan kan doen? Zoja wat? En kan het eigenlijk kwaad dat ze dit doet? Of waarom doet ze het?Wie kan me helpen?
)
)