galop = uit elkaar vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

galop = uit elkaar vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 19:10

gisteren heb ik heerlijk met mijn puper pony gereden

Zijn stap en draf was ontspannen,, keek af en toe wat om zich heen (maar was ook voor het eerst daar in de bak en er liepen paarden naast de bak)

Eigenlijk meer dan trots was ik op mijn schatje
het aangaloperen was eerst eens stukje (paar passen) rennen en dan een paar passen galop en hij viel weer terug in draf. zijn galop viel ook helemaal uit elkaar.

Hij is voorheen eigenlijk altijd op buitenritten geweest en nooit echt het bakwerk gehad.
(buiten galoppeerd hij goed)

Hoe kan ik zijn galop/spieren hiervoor het beste gaan trainen?

(kennis is over 3 weken terug van vakantie en ze gaat me ook helpen, maar wil nu ook graag alvast aan deze punten werken)

deeva

Re: galop = uit elkaar vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:21

Hoi probeer in je gangen meer tempo wisselingen te rijden hier door wordt je pony scherper aan je been hulpen en dan zal de galop ook makkelijker gaan.
Let er wel op dat jij het tempo onder controle houdt(in alle gangen) dus als hij langzamer gaat zonder dat jij dit aan geeft rij je weer naar voren en andersom natuurlijk ook zodat iedere pas onder controle is.
Het zit hem vaak in de kleine dingen.
succes

Mariska88

Re: galop = uit elkaar vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 19:52

daar ben ik in draf en stap al mee bezig
Dus ben goed opweg :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:33

Het is voor een ongetraind paard moeilijk om in balans te galopperen met een ruiter aan boord. Zorg dat hij niet gaat rennen (rustig terugnemen naar draf) en maak zijn achterhand sterker door veel tempowisselingen te rijden en te longeren over balkjes. Wanneer je galoppeert meteen weer terugnemen, je hebt meer aan 3 goede galopsprongen dan aan een half rondje geren. Succes :)