Evi_Ibisco schreef:hij heeft geen schrik van balken, of dingen onder zijn buik. ik mag er zelfs onderdoor kruipen en kleine kinderen deden dat bij hem ook als hij het sinterklaaspaard speelde. maar als hij springt dan remt hij erg veel af net voor dat hij springt maar dat is nu al veel beter.
voor dat remmen net voor de balk moet je zorgen dat je een mooi regelmatig tempo hebt in de galop, zorg dat je paard op eigen benen loopt (dus geen steun bieden met je hand, wat niet wil zeggen geen contact houden natuurlijk)
mijn paard sprong ook over balkjes, als ze na elkaar lagen nam ze de balkjes zelfs tegelijk (als breedtsprong) echt een ramp.
ik heb haar dan geleerdmet op voltes te rijden met op die volte 4 balken waar ze telkens over moest galopperen. in het begin sprong ze erover, maar na een tijdje werd ze moe (want zo'n volte met telkens 4 sprongen is behoorlijk lastig voor je paard) en galoppeerde ze er gewoon over. dan belonen en de volgende dag opnieuw. zo kan je iedere keer je volte iets groter maken en iets rechthoekiger zodat je uieindelijk op een recht stuk gewoon naar de balk toe kan galopperen. maar hier ook let erop dat je een regelmatige galop hebt.
als laatste zou ik verlicht gaan staan als je paard springt (en niet gewoon galoppeert) dan stoor je hem niet in zijn rug
veel succes ermee